Resultatet av soppdieten

Bättre sent än aldrig! Dags att berätta om hur soppdieten gick!

jag följde den så länge jag bara kunde.. Nästan.. Dag 5 och 6 åt jag bara soppa en gång, fast tanken var tre gånger om dagen, men tyvärr så gick det inte! Var inte sugen alls! Sen kan det ha varit att jag fick äta så mycket annat runt om de dagarna så jag hann inte med att även äta soppan!

På morgonen dag nummer sex så fuskade jag och vägde mej... Hade hoppats på att förlora ett kilo i alla fall och vågen visade; -0,3 kg! Va?? Inte mer? Och här har jag slitit i nästan en vecka! -1 cm i midjan och den är jag väl mer stolt över än vad vågen visade. Så jag följde dieten ända till kvällen dag 6, då hade jag redovisat färdigt i skolan och var färdig med min första termin och Rickard hade lämnat in sitt sista arbete så han är numera helt skolfri, vilket vi firade med att äta tacos! Gott!

Blev lite nyfiken så jag vägde mej på morgonen efter att vi ätit tacos. Kände mej ju så uppsvullen och mätt efter all tacos från kvällen innan. Men då blev jag förvånad. Vågen visade ytterligare -0,1 kg! Kanske ska köra en tacosdiet istället? ;)
Och så har det fortsatt nu! Jag har försökt tänka på vad jag äter och vilka mängder istället för att köra på en viss diet, och det verkar ha fungerat! Varje gång jag ställer mej på vågen så visar den mindre än förra gången! kanske var soppdieten som körde igång min förbränning ändå! =)
Så nu räknar jag kalorier via matdagboken.se istället. Gillar deras tänk då ingen mat är förbjuden utan det handlar om att göra av med mer än man stoppar i sej! Enkelt och så bra!

För er som är nyfikna på hur det går i tävlingen så har jag knappt 2 kg kvar att gå ner medans Rickard (sist jag kollade med honom) hade gått upp 5 kg! Han har alltså 10 kg att gå ner! Tihi! *skadeglädje* Detta ska jag allt vinna! =)


Kommentarer
Postat av: Rickard

Bara passa dig! På väg neråt nu med raska kliv! ;)

2012-01-18 @ 09:39:15
Postat av: emma wiss

Heja ! :) jag kör viktklubb.se som har samma tänk att inget är förbjudet men jag går efter en cirkel och kaloriräkning. har funkat toppen för mig innan och är långsiktigt :) lycka till!

2012-01-18 @ 14:41:08
Postat av: Emma

Hej Emma, tack! jag körde också på viktklubb innan. Det fungerar likadant som matdagboken, fast matdagboken är gratis! =) därför jag bytte. Enda skillnaden är väl att på matdagboken måste man ange allt i gram och om jag inte minns fel så kunde man ange styck på viktklubb va? Kram

2012-01-18 @ 18:28:45
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv. tack tack :) jo jag var på Black Magic. De var ju dö dyra! Skulle fått den för 500kr hos Kalmars bästa medan här kostade det 1000kr.

2012-01-21 @ 10:46:03
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0