Dag 2

Nu är snart dag 2 av min soppdiet till ända och jag avskyr att säga det men jag är sugen på något annat! Igår kändes det helt okej att gå omkring och äta frukt hela dagen! Älskar frukt! Åt det så fort jag kände att suget kom. Att jag dessutom köpt hem en massa god frukt gjorde ju inte saken sämre direkt.

Men när jag steg upp klockan sex i morse så kan jag ju villigt erkänna att jag inte var särskillt sugen på soppa direkt... Ska ju äta det minst tre gånger per dag, fast idag har det faktist bara blivit två. En gång som lunch i skolan (fast då var det en dubbel portion, tror att jag åt i ungefär en timme innan jag fått i mej allt..) och en gång i kväll när jag kom hem. Var som sagt inte särskillt sugen på soppa till frukost utan åt då en hel del grönsaker istället. Åt även en massa grönsaker i skolan och har även ätit grönsaker ikväll när jag suttit och pluggat (tillsammans med mitt älskade kaffe och ett glas minimjölk såklart).

Imorgon är det dags för frukt OCH grönsaker! Lite mer variation men ändå rätt smaklöst tillslut.. Idag åt jag faktist en del feferoni till soppan (hoppas/tror att det räknas som en grönsak..) och det gjorde det hela mycket bättre! Gott med lite smak och lite styrka! Synd bara att jag åt upp alla så det inte finns några kvar tills imorgon.. :/

Längtar till på torsdag då jag ska få äta en bit kött! Går omkring om dagarna och funderar på vilket nötkött jag ska äta! Kanske oxfilé? ;) Nån som har tips på en god nötköttbit till en väldigt köttsugen, köttälskande tjej? Jag tar även gärna emot tips om fisk som är god att koka!

Kom igen och håll ut nu Emma! Heja heja!

Kommentarer
Postat av: Linn Rudh

hoppas köttet smakade bra idag :)

2012-01-12 @ 18:08:45
URL: http://rudh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0