Mina två små skitungar!

För visst är det okej att kalla sina barn för skitungar? I alla fall när man gör det med glimten i ögat! ;)

Den stora skiten var på 3-års kontroll på BVC med sin pappa i fredags. Jag kunde tyvärr inte vara med då jag hade skola hela dagen. Typiskt. Hade verkligen velat vara med!
Han hade skött sej otroligt bra! Han hade gått före in till rummet och suttit och pratat om både det ena och det andra med sköterskan. Han gick före när han skulle vägas och mätas och gjorde detta frivilligt (något som inte sker hemma..). Han vägde 19,5 kg tungt men då han även var lång, 104,5 cm, så var det normalt. Han har en liten egen kurva som ligger två "streck" över "normal"-kurvan som han har följt sedan han föddes. Men då han ligger där på både längden och vikten så är det helt okej! Stor pojke mamma har! Det märks inte minst när man har myst i soffan och ska bära in honom i sin säng..
Besöket avslutades med att han fick en cykelhjälm! Jättefin svart och röd! Men då vi nyss köpt en hjälm till honom så valde Rickard att ta en storlek större så han kan ha den när han vuxit ur den han har! Smart!

Min lilla skitunge har det börjat poppa tänder i munnen på som aldrig förr! Länge har hon haft tre tänder uppe och tre tänder nere. Den fjärde tanden uppe och nere har länge legat och väntat men inte velat spricka igenom. Härom dagen bestämde sej den fjärde nere för att spricka igenom. Nån dag senare så jag till min förvåning något vitt långt in i Moas underkäke! En kindtand! Hon (eller snarare hennes tänder) beslutade sej för att "hoppa över" en tand och tyckte att det var dags för en kindtand! Nån dag senare upptäckte vi en kindtand på andra sidan med och en uppe..så 10 tänder varav tre kindtänder.. Igår upptäcktes att den sista av de åtta framtänderna äntligen kommit så nu är de sammanlagt 11 st. Ska bli roligt att se vilken tand som beslutar sej för att kika fram här näst då hennes tänder inte verkar följa någon vidare logik.. :)

Jag säger bara det: Underbara barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0