Tokunge!

Idag har jag (äntligen) plockat undan påsksakerna. I fönstret har jag haft tre stycken "porslins-påskägg" som man kan öppna som ett vanligt påskägg. Dessa har Max tyckt varit väldigt roliga att öppna och stänga. Jag har sagt åt honom att vara försiktig med dom och det är han också.
Nu när jag skulle plocka ner dom så hörde jag att det lät som det låg något i ägget. Det första var ett grönt ägg och när jag öppnade det så låg där en grön krita! "Busunge" tänkte jag och tittar i de andra äggen. De andra äggen var vita och det ena har en gul rosett och det andra en rosa rosett. Och gissa vad som låg i dom? Jo i ägget med gul rosett låg en gul krita och i ägget med rosa rosett låg en rosa krita! Denna unge! =) Så duktig han är med färger och har parat ihop dom med färgen på äggen! Sötunge! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0