2. I mina öron när jag tränar

För några dagar sedan så skrev jag här på bloggen vad det är som jag tränar nuförtiden. Och på mammabarn, skivstång/spinn och på spinningen så är det ledarledd träning till musik. Alltså bestämmer inte jag musiken då. Det brukar vara ganska blandad musik på dessa passen, en del bra och en del mindre bra.

När jag är ute och springer så har jag min iPhone och musiken som klingar där ur just nu är Ozzys nya skiva (Scream), Gotthard (Lipservice) och Alice Cooper (Dragontown). Varför det är just den här musiken är för att det är den enda som jag har orkat lägga in på min telefon och därmed så blir det den som spelas. Kommer alltid på när jag står redo att gå ut och springa att jag borde lägga in lite ny musik och göra en spellista till när jag ska ut och springa, men så fort som jag kommer hem igen så är det glömt och kommer inte på det förrän nästa gång det är dags att ta på löparskorna.

När jag gör om till en löpspellista så kommer den innehålla hårdrock, inte för snabb men inte heller för långsam, utan lagom att springa i. Får väl göra ett par olika listor och prova mej fram så jag hittar någon lagom takt att studsa fram i! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0