Bästa motivationen...



Syskonkärlek <3


Har pratat med släkten som är och semestrar i Bulgarien idag och där fanns MASSOR med Ed Hardy kläder! Till både mej, Rickard och Max! (Verkar inte finnas i så små storlekar som till Moa) Så synd att inte vi kunde följa med! Eller kanske tur ändå.. I så fall hade hela resekassan gått åt till att köpa en massa Ed Hardy prylar.. Men tur att man har snäll släkt som köper hem lite till oss ändå! Det är verkligen en bra motivation till att gå ner de sista 10-13kg jag har kvar (har inte vågat väga mej på länge..)! Bästa motivationen någonsin! Att försöka komma i Ed Hardy kläder! Är även väldigt sugen på att plocka fram lådorna med kläder som jag la undan under graviditeten för att jag inte kom i dom.. Vill komma i mina vanliga kläder och inte se så tjock ut!! Så med denna motivationen så blev det två promenader med dubbelvagnen idag! En lite kortare och en lite längre! Lite jobbigare att tajma då två barn ska vara mätta och glada under en längre period men man lär sej! Övning ger färdighet och imorgon så gör vi ett försök till! =)

När vi gick den lite längre rundan idag så gick vi så Max skulle få mata några hästar med knäckebröd (som han kallar för "kex"). Hästen vi matade var väldigt framfusig o märkte att vi kom med nåt gott o när den inte fick knäckebröden med en gång så kände den för att smaka på vagnen.. tur så såg jag det snabbt och hann köra undan vagnen! =) Max var jätteduktig och kastade in knäckebrödet (o även slutet på sin smörgås som han inte orkade) och när han inte hade mer sedan så tittade han på hästen och sträckte ut händerna åt sidorna och sa "slut". Han satte sej sedan duktigt i vagnen igen och vinkade och sa "hej hej" till hästen och så gick vi! Väldigt duktig o inget bråk alls! Detta är något som både Max och mamma kan tänka sej att göra flera gånger! Max tycker det är roligare att åka vagnen när något sådanthär händer och mamma blir glad när Max är glad! =)

En underbar sak som hände idag efter frukost var att när Max ville ta med sej sin skål med Havre Fras till vardagsrummet så hälde han ut dom på golvet (det var ju inte så underbart direkt utan det underbara kommer efteråt). Då sa jag till honom vänligt med bestämt att "Max, så gör man inte. Nu får du plocka upp dom igen" varpå han sätter sej ner, börjar plocka i Havre Frasen i skålen igen samtidigt som han räknar dom! "Ett, då, de, då, de, ett, ett, ett, då, de..." Då blev mamma stolt över sin duktige son! Både för att han gjode som jag sa och började plocka upp dom och att han är så duktig på att räkna! =)

Igår hade vi besök av några av mina gamla klasskamrater och deras barn! Det var väldigt trevligt! Fullt ös så Max var så trött när dom hade gått så han sov middag på övertid och jag fick väcka honom för att inte riskera att han inte skulle somna på natten sen. Vi var fyra mammor och en pappa (pappan var Rickard), två tjejer på 2,5år, Max på 2 år och en kille på 1 år och tre bebisar (varav Moa en av dom) på bara några veckor! Max tyckte det var så roligt att leka med barnen att han blev så uppspelt att han inte visste vart han skulle ta vägen ibland! Nån gång bara slängde han sej runt halsen på en av tjejerna och skulle krama henne så som han kramar oss! Dock så klarar ju vi vuxna av när han slänger sej runt oss på det viset, men för ett barn så blir det ganska svårt när Max kommer med sina 16kg och slänger sej och det kan lätt se ut som han försöker brottas med dom och jag är inte säker på att tjejen uppfattade det som den vänliga gest Max menade... Han ville ju bara kramas! Inte lätt att säga till honom att han inte får göra så, för kramas får man verkligen göra! Men kanske inte så våldsamt... ;)
Det var väldigt nyttigt för Max att träffa tjejerna som var bara  något äldre än honom tror jag! Båda dom hade precis slutat med blöjan och var väldigt duktiga med att gå på pottan. Jag och mammorna pratade lite om det och på något sätt så tror jag Max uppfattade detta och att dom gick på pottan för idag så säger han helt plötsligt "kissa" och går in och stänger dörren på toaletten. Jag öppnar försiktigt dörren och ser att han sitter på pottan! Dock med blöjan på sej och jag tror inte det kom något kiss men ändå! Detta är ett jättestort framsteg för någon som inte ens velat titta på pottan förut! Så söt var han där han satt och lät "kksssssss"! =) Tur att detta hände undertiden som jag filmade honom (vilket händer allt för sällan nu förtiden)!
Som sagt var detta ett mycket trevligt möte som jag verkligen hoppas kommer göras om igen! 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa ,Lovisa o Emmy

vi hoppas oxå på fler gånger! va mycket trevligt:) Tack för denna gången iaf:)

2010-09-03 @ 15:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0