2011 = löpningarnas år

Så är det! Kom på idag att om ca 9 månader så ska jag springa 21km... HJÄLP! Hur ska jag lyckas med detta? Har aldrig sprungit så långt förut! För er som inte vet så är det så att för ett år sedan så bestämde jag mej för att jag och Rickard skulle springa Göteborgsvarvet i år! Sagt och gjort och jag anmälde oss. Sedan så bestämde vi oss för att skaffa ett barn till och jag blev gravid och glömde helt bort Göteborgsvarvet.. Sedan när våren kom så kom jag på att det kanske inte är jättebra att springa 21km när man är höggravid.. så jag hörde av mej till dom och skickade in mitt moderskapsintyg och fick då skjuta upp anmälan till nästa år om jag ville! "Ja!" tänkte jag! "Det blir ju kanon!" Tänkte då inte riktigt på att man helst inte ska springa förrän ca tre månader efter förlossningen, vilket innebär i slutet av oktober, vilket då innebär att jag har sju månader på mej att träna upp mej igen. Att det även är mestadels vintertid då gör ju inte saken enklare men men...
För er som undrar så sprang inte Rickard i år heller.. Han skulle gjort det och vi hade tåg och allt bokat och det skulle bli en liten myshelg för mej och Rickard för Max skulle sova hos sin morfar. Men på natten så ringde min pappa till mej och berättade att Max hade falsk krupp! Stackarn! (Han har bara haft det en gång innan och då var han inte ens tre månader..) Så vi fick åka in till sjukhuset till honom istället och få medicin så Rickard kände inte direkt för att åka iväg då så vi stannade hemma hela familjen och tog en riktig mysdag! Så jag hoppas på att få med mej Rickard nästa år med! Borde väl snart vara dags att anmäla honom i så fall va?

Inte nog med detta loppet utan i början av maj är det vårruset! Vi var ett gäng tjejer som sprang det i år och som sa att vi skulle göra det till en traditon! O klarar man av att göra det när man är gravid i sjunde månaden så klarar man det nog 10 månader efter att man har fött! Detta loppet är ju dessutom bara 5km..

Självklart så räcker ju inte detta för att kalla det ett "löpningarnas år" utan jag har även lovat svärfar att springa Kristianopelrunt på sommaren (kan välja på distanserna 5km, 10km, 21km o 42km tror jag.. inte bestämt vilken jag ska ta än) o sen är tanken en avslutning med Tjejmilen! Vilket år! Härligt med olika mål så! Kanske ska införa samma nyårslöfte nästa år, som jag även haft några år tidigare; att springa 52 gånger på ett år (alltså är målet att i alla fall vara ute en gång i veckan men av erfarenhet brukar det bli fler vissa veckor o färre vissa andra..) =)
2011 blir ett spännande år! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0