Dagarna går..

I förgår så blev lilltjejen en månad! Tiden går som sagt alldeles för fort! Kan inte tiden stanna nu! Moa som bebis och Max i en härlig lekålder, jag mammaledig och Rickard pappaledig! Kan man inte få ha det så föralltid?! Men på måndag börjar vardagen igen för Rickard.. då börjar han skolan och jag och barnen är hemma själva! Ända tills den 4 oktober då Max ska börja dagis. Inte för att han egentligen behöver vara där, utan för att han ska få komma iväg och leka lite med andra barn om mamma är tråkig hemma som bara sitter och ammar Moa hela tiden.. hoppas det går bra och att han gillar det! Det är ju som sagt för hans skull så skulle han inte gilla det så struntar vi i det! Men jag tror verkligen han kommer tycka det är roligt!

Igår var vi på höftledsultraljud med Moa. Egentligen ska man helst göra det inom de två första levnadsveckorna men när Moa föddes så hade de tydligen fyra veckors semesterstängt! Hmmm.. ok.. så därför var vi inte där förrän igår. Men allt såg så bra ut. Moa sov ända tills de började plåga henne genom att böja och greja med hennes små ben. Hemskt att stå där vid sidan och inte kunna göra nåt för att trösta henne. Men så fort de släppte henne och jag fick ta upp henne så blev hon tyst igen och när jag klädde på henne igen på skötbordet så somnade hon igen! Härligt! Sedan var vi på Leksakshuset och tittade bland leksakerna för att se om vi hittade något som man kan köpa till Max när han fyller år! Får se vad det blir förnågot... Tänk att om två o en halv vecka så är mammas lilla kille redan två år!

Idag så var jag och barnen på fika hos en i föräldragruppen! Det var mycket trevligt och särskillt roligt att få se alla söta små underverk! Och alla stolta föräldrar! ;) Fast Moa var ganska otrevlig och sov hela tiden. Synd att hon inte ville vara vaken lite och visa alla de vackra blåa ögonen hon har! Så extremt fina! Lika fina som storebrors (fast hans är mörkbruna). På ett sätt så var det bara bra att Moa sov för det gjorde absolut inte Max! Honom var det full fart på. En massa fjant och bus så jag fick springa och jaga honom! Härlig ålder! ;) Tycker med tanke på detta att det är väääldigt konstigt att jag fortfarande har 13kg kvar att bli av med efter förlossningen.. Gick ner 10 kg redan efter att jag kom hem från BB men då sa det stopp.. Visst, jag har ätit onyttigt och så men det vet jag att jag gjorde med Max med men så gick jag ner mer och snabbare ändå.. Kan ju ha att göra med att detta är andra barnet jag får eller att jag inte är ute och går lika mycket som jag var med Max.. När han var liten så var jag ute var o varannan dag och gick.. Det är lite synd nu när man har två barn att det blir lite stökigare att komma ut och gå med dom. Men det går, det handlar ju bara om att det tar lite längre tid att ta sej ut! Och jag har inte lagt allt för mycket tid på det nu utan har passat på att umgås med min kära sambo medans han är hemma. ut och gå kan jag göra sen när han är i skolan eller på fotbollen. Så nästa vecka ska jag ta tag i att komma ut och gå mer!

Idag körde jag även in mormor o morfar och min syster med hennes sambo till tågstationen. De ska tillsammans med min mamma, bonuspappa, mina två andra systrarna, min morbror och hans familj åka till Bulgarien. De var framme för bara någon timme sedan.. Suck.. Vi skulle egentligen också följt med. Hade resan bokad och allt. Men sen insåg vi att vi inte visste när lilla Moa skulle födas och hur hon skulle hantera värmen där nere. och i så fall skulle en av jag och Rickard kanske få vara inne med henne på dagen och det hade varit alldeles för varmt, så då struntade vi i det och avbokade resan.. Fast jag erkänner att idag så var jag bra sugen på att kolla om det inte fanns nån restresa kvar så vi också kunde följa med! Är ju bara såååå roligt när vi reser iväg hela galna släkten! Har ju så otroligt kul tillsammans allihopa! Men men.. det blir väl fler resor. och då ska vi med! Får hoppas att dom andra har roligt där nere! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0