Sova...

Natten jag spenderade själv med barnen gick hyffsat.. Tyvärr så vaknade Max när jag var uppe och bytte blöja på Moa och när han märkte att han var ensam i sovrummet så blev han ledsen.. Då var klockan ca 4 och vid lite över 6 så sov vi tillslut gott alla tre.. Inte lätt att försöka söva ett barn samtidigt som man ammar och söver det andra.. Båda barnen ville ha full tid av sin mamma och jag hann inte ge nån det tillräckligt länge för att han/hon skulle somna innan den andra blev ledsen. Men tillslut så sov vi gott alla och det innebar att vi sov längre på förmiddagen! Så det slutade bra ändå!

När ska man lära sej att gå och lägga sej i tid? istället för att sitta och titta på tv tills man är så trött att man somnar framför den, för att sedan vakna tjugo minuter senare av att Moa behöver mat igen.. varför går man inte och lägger sej när hon somnar?

Idag har jag och barnen varit på kalas hos min kusin! Max och Thea är en farlig kombination! dom lyckas trigga varandra till att skrika högre och högre, till att springa och busa och jag vet inte vad men dom blir så mycket busigare när dom har varandra i närheten! Men kul har dom! =) Och vi har även roligt åt dom! Söta barn! Moa sov gott hela kalaset.. Ända tills vi skulle gå! Då var det dags för både mat och bajsblöja! Självklart! =)

Idag är Moa tre veckor! Tiden bara flyger iväg! Imorgon ska vi ner till BVC för vägning. Ska bli kul att se hur mycket tjejan har gått upp denna gången!

Imorgon beger vi oss ner till skåne för att hälsa på Rickards syster med man och Max och Moas kusin. Ska bli kul att komma iväg några dagar! Rickard e ju bara ledig denna och nästa vecka med.. sen börjar han skolan igen. Jag bävar för det.. Hur ska jag klara av att ta hand om barnen själv? Allt har ju varit så bra med honom hemma! Önskar att det alltid skulle kunna vara så! Vi har gjort det vi känner för och bara njutit av att vara med varandra hela familjen! Kan ju hoppas att det går ihop sej på något sätt så att vi kan vara långlediga tillsammans nästa sommar med! Men jag klarar det nog! Vi ska ha så rolig ihop hemma jag och barnen när Rickard är i skolan! Varje dag ska bli ett äventyr med utflykter och promenader och så! =)

Kommentarer
Postat av: linda

precis, håll barnen sysselsatta... i alla fall Max, Moa hänger ju med ändå!! ;)

2010-08-17 @ 21:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0