"Våga vara förälder"

Ikväll var jag och Rickard på föreläsning här i Jämjö som Jämjö pastorat ordnat i samverkan med skolan i Jämjö. Föreläsare var Alf B Svensson och föreläsningen hette "Våga vara förälder". Alf B Svensson har skrivit boken med samma namn men även skrivit "Håll kärleken levande" som jag tidigare har skrivit ett inlägg om som ni kan läsa om HÄR.

Det hela började med att jag såg information om att Alf B Svensson skulle föreläsa och eftersom jag kände igen hans namn från "Håll kärleken levande" och fullkomligt älskade den boken så kunde jag inte låta bli att gå på föreläsningen. Att föreläsningen sedan handlade om att "våga vara förälder", hur man ger sina barn självkänsla och hur man sätter gränser kändes ganska lockande. Särskillt nu när vi har en 3,5 åring hemma som har 3-års-trots lite till och från och en 1,5-åring som även hon kommit på att testa sina gränser så kändes det ganska lockande att höra om vad han hade att säga om det. För oenigheterna lär ju inte direkt bli färre i och med att barnen växer och blir äldre..

Och jag säger bara; vilken underbar föreläsare! Så många härliga skratt och så mycket man kände igen! Han är rak på sak, rolig och ärlig! Hade höga förväntningar på honom och han levde upp till dom flera gånger om! Roligt att även Rickard höll med och gillade detta! Jag kan verkligen rekomendera alla föräldrar där ute att om ni får möjligheten att gå och lyssna på honom någon gång så gör det! Ni ångrar er inte! Jag ska göra om det igen om jag får möjlighet!

Vi har ju redan boken "håll kärleken levande" som vi fick på mödravårdcentralen och eftersom jag älskar den så kunde jag så klart inte låta bli utan köpte boken "våga vara förälder" och passade faktist även på att köpa hans bok "hjälp, vi har fått en tonåring!". Jag vet att det är lite tidigt, barnen är ju inte tonåringar på si så där en tio år till men den kan stå och se fin ut i bokhyllan fram till den dagen kommer, det stör mej inte!

Nej nu blir det till att gå och lägga sej och kanske titta lite i min nyinköpta bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0