Lördag

Idag är det lördag. Fast i den här familjen så följer vi inte riktigt de vanliga veckodagarna.. En lördag kan vara som en onsdag och en måndag kan vara som en lördag.. Typ. Detta beror på att Rickard (och jag när jag inte pluggar) jobbar 5-skift. Detta medför även att det är svårt att få in några riktiga vardagsrutiner... Vi försöker dock så gott det går för att barnens skull.

Så idag är det lördag. Lördag innebär lördagsgodis. Vi försöker hålla oss till att lördagar är den enda gången man äter godis eller annat gott (barnen då för jag försöker undvika det även lördagar) och jag tycker det funkar fint. Max förstår med en gång om han frågar efter godis och vi förklarar att det inte är lördag, han lägger då undan godiset och väntar snällt på lördagen. Moa förstår väl inte riktigt men eftersom godiset är undangömt så kommer hon inte och frågar heller. Nu försöker vi att man inte ska äta godis hela lördagen direkt heller utan godis är efter maten och helst bara på kvällen. Lite synd är det om barnen ibland eftersom vi föräldrar "glömmer bort" att det är lördag. Vilken tur för oss att de fortfarande är så små att de inte blir arga på oss för att de missat en godisdag.. men det kommer väl snart det med! =)

I övrigt märks det inte att det är lördag här hemma. Det enda som skulle kunna ge en hint är att vi ska äta fläskfilé till middag. Dagen började med att jag tog mej en joggingrunda, sedan åkte Rickard och tränade fotboll, när Rickard kommer hem så ska jag sätta mej med lite skolarbete. Någon gång under dagen är det dock tänkt att vi ska bara browniemuffins. Max fick syn på min bok om muffins och cupcakes som jag fick av Rickard i julklapp och tyckte att dom såg goda ut. Och jag kunde inte annat göra än att hålla med. Så för att få detta till att kännas lite mer som en lördag så tyckte jag det passade bra att baka dom just idag.

Så ha en riktigt trevlig lördag alla därute så ska jag försöka göra detsamma! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0