Att bli av med ett sockerberoende

Det här var inte så enkelt som jag minns att det var. Jag har flera gånger haft godisuppehåll under ett helt år och jag minns att de två första veckorna och de sista fyra alltid var värst! De två första för att lära kroppen och knoppen att inte vilja ha godis och de sista för att man visste att snart, SNART så skulle jag få äta godis igen! Man började fantisera om vad man skulle äta först och man riktigt längtade!

Men att det var så här jobbigt minns jag inte.. Jag fick för mej att det jobbigaste var psyket, att inte "glömma bort sig" och ta en bit godis ändå! Nu är det det där suget... Måste ha nåt! Vet att när jag inte är hemma så är det inte så illa men när man går hemma en hel dag.. då är det illa! måste bli av med sockerberoendet! Vad brukar ni andra göra när ni blir sötsugna? Finns det nåt annat, nyttigare och kanske godare som man kan knapra lite på? Som avvänjning i början i alla fall..

Kommentarer
Postat av: emma wiss

Hej Emma :)jag vet precis hur det känns! Jag drack mycket vatten hela tiden blev beroende av det sen istället och tuggummi. Tuggade sockerfria då såklart :) säkert 1 helt paket på 2 dagar eller 1 ibland men sen trappades det ner efter hand och blev bättre och bättre:) Är precis som kroppen behöver ett beroende av något slag. Men då är ju vatten eller tuggummi eller liknande bättre :)Unnade mig lite popcorn nån helg ibland med och gjorde massor med olika goda smothies! mjölk is och färsk frukt. Underbart gott och uppfriskande. Fruktsocker är nyttigt så fortsätt med det! :) Så får vi se när ja tar tag i att :) får med bli snart! Bara man ger sig fanken på d så går allt! Vi är ju envisa båda två! Lycka till!

2012-01-05 @ 10:02:15
Postat av: Emma

Tack Emma! Tuggummi och smothies hade jag helt glömt bort! jättebra tips! Tack! Visst är vi envisa så visst ska vi klara det! =) Jag brukar försöka äta frukt, det funkar ju en stund ialla fall! Eller fruktsallad med vaniljkesella! Mums! =) Kram

2012-01-05 @ 10:33:18
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Hade ju hoppats på att du hade nån bra metod... vad besviken jag blev!! ;)

2012-01-05 @ 22:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0