NailArt Sunday!

Lelack har en blogg som jag följer. Hon bloggar om lite blandat men framförallt sin passion för nagellack. Jag har blivit så inspirerad och fått så många goda idéer från henne när det gäller nagellack att jag tänkte följa med (de gånger jag kan) på hennes NailArt Sunday. Detta innebär att varje söndag så lägger man upp ett inlägg som visar en NailArt. Och för att vara en godkänd NailArt så räcker det med att det finns minst två lack på nageln. Jag kommer som sagt inte göra detta varje söndag men de dagar då jag har fler än ett lack på nagel så kommer jag nog ta bilder som hamnar på bloggen på söndagen.
Gå gärna in på Lelacks blogg och se vilka skönheter hon har att visa upp på naglarna!

Själv är jag nybörjare inom det här med nagellack. Visst har jag väl haft perioder i mitt liv då det kommit färg på naglarna men aldrig något seriöst.. Har nästan alltid bara ett helfärgat lack men nu har det blivit lite ändring på det. Har insett att det kanske inte är så svårt som jag alltid har trott.. Sen har det ju med mitt tålamod att göra med.. orkar inte vänta på att det ska torka.. ;)

Kvalitén på bilderna jag lägger ut är kanske inte den bästa. Fick lite bråttom i säng och tog kort när naglarna var nymålade. Även därför det är så jättemycket lack utanför själva nageln.. hade inte hunnit städa bort det, så snälla tänk bortom det... Jag har tyvärr varit för lat för att orka ta nya kort och nu så har färgen börjat flagna lite.. (naglarna är alltså inte målade idag utan för några dagar sedan).
Kan ju passa på att ställa en fråga till er som kan sådan där med nagellack där ute; hur gör ni "städjobbet"? Alltså får bort nagellacket som hamnar utanför nageln? Själv väntar jag tills det torkar då jag tar antingen en nagel eller typ en nagelsax och skrapar bort det. Det gör ganska ont ibland och det känns som om det borde finnas bättre sätt... Tips någon? Har ni andra tips om nagelvård som till exempel bra tips på hur man enklast får bort nagellack när man ska lägga nytt, bra baslack (och varför man använder sådana?) och hur ni gör med nagelbanden så får ni gärna informera mej! Är som sagt nybörjare!

Som nybörjare innebär det även att jag inte äger några dyra eller exklusiva lack... Jag har alltså bara "billiga" lack eftersom jag inte lackar så mycket men kan mycket väl tänka mej att köpa nåt lite dyrare men då vill jag veta att jag VERKLIGEN gillar lacket innan jag köper det. Nu köper jag billiga lack och istället lite fler för att kunna testa lite olika färger och vad jag tycker om dem...

Nu är det nog skrivet allmänt om naglarna! Dags för min NailArt!

Alla lacken är från Depend. Basen är ett lila lack (nr 202) (som känns mörkare i verkligheten än vad bilden visar), den gråa är Art liner (nr 1060), svarta är Art liner (nr 1062) och vita är även den Art liner (1063).

Jag gillar de svarta och grå sträcken. Den vita pricken däremot vet jag inte riktigt varför jag satte dit egentligen. Eller jo det vet jag. Jag äger helt enkelt endast tre stycken Art liner som jag köpte för några veckor sedan och nu var jag nyfiken att testa dom och kunde såklart inte låta bli att lämna någon utan var tvungen att testa de alla....
Måste även erkänna att jag gillar kombinationen av de alla färgerna! Var först rädd att jag inte skulle gilla den lila nyansen men måste erkänna att när det svarta och grå kom på så blev jag riktigt nöjd! Tyckte det blev stilrent! Nöjd! För att vara nybörjare...



Som sagt, snälla bortse från allt lack som hamnat utanför nageln och den dåliga kvalitén på bilden...




Summa sumarum av det så är jag en nöjd nybörjare! =)

Kommentarer
Postat av: lotta

Dom blev ju väldigt fina! Jag brukar ta bort det som hamnat utanför med hjälp av en tops med nagellacksborttagning eller så har depend en "penna" som är till för just detta.. baslack används för att inte missfärga naglarna samt att nagellacket sitter bätte=) och det är inget fel på billiga nagellack.. jag har nästan alla färger från depend och man kan göra mycket kul med dom! Nivea har ebb baslack jag älskat.. manicure naturals är både ett bas och ett topplack i ett=)

2012-02-12 @ 11:07:05
Postat av: Johanna

Riktigt nice bruden! :) Jag brukar ta tops och nagellacksborttagning för att få bort nagellacket.

jag hade baslack förut, och toplack, men jag har skitit i det de senaste gångerna, jag är lat :P hahaha.

2012-02-12 @ 11:30:16
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack snälla för tipsen!

Vad roligt att ni gillade min nailart! =)

2012-02-12 @ 12:13:46
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/
Postat av: Maggan

Snyggt kompis =)

Jag läser också Angelicas blogg i bland och visst blir man inspirerad o avis på hennes lång fina naglar ;P



Köp en removerpenna från kicks eller depend. Koster typ 60 spänn eller nått men de är kanonbra när man kladdar. För det gör man ju inte alls när man målar högerhanden ;)

Toplacket seche vite är super för det får lacket o torka på typ 1-2 min när man är som du o jag o inte orkar vänta..

Vi får ses någon dag snart =)

Puss o kram



2012-02-12 @ 17:34:40
Postat av: Lela

Tyckte den var kanonsnygg:) Man måste inte vara duktig för att tycka det är kul och som allt annat så lär man sig ju mer man håller på:)

Tops med remover eller removerpennan från Depend eller KICKS är väl värt att prova. Skrapa nagelbanden med saxen är ingen hållbar metod, framförallt inte nu när det är kallt och torrt ute;)



Billiga lack behöver inte alls vara sämre än dyra, själv handlar jag efter hur mycket jag gillar färgen och inte vilket lack det är. Sen tenderar det till att bli fler och fler dyrare lack ju fler billiga man köper på sig;)

2012-02-12 @ 22:40:34
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0