Tentaplugg

Det har varit lite tyst från mej ett tag här på bloggen och det beror helt enkelt på att jag sitter och tentapluggar. Jag har tenta imorgon (lördag) och så oförberedd som jag känner mej idag har jag aldrig känt mej dagen innan en tenta. Och då har jag ändå pluggat betydligt mer inför denna tentan än vad jag gjort inför många andra... men detta är svårt! Måste fastna! Mycket som ska fastna!

Så det får bli ett kort inlägg idag...

Det som gjort min dag idag är blombuketten jag fick av Rickard idag när han kom hem (för han tycker jag är duktig med mitt plugg) och att jag fick bättre resultat än Rickard på Mensas provtest! =) Jag fick IQ 122 (krävs 131 för inträde till mensa) och Rickard fick 119. På Rickards resultat står : "Detta motsvarar 90:e percentilen, dvs 90% av befolkningen har en IQ mindre än 119. Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten."
Mendans jag fick: "Detta motsvarar 93:e percentilen, dvs 93% av befolkningen har en IQ mindre än 122. Även om just denna prestation placerar dig en bit under avskärningen finns det en skaplig möjlighet att du ändå skulle kunna kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig till det övervakade antagningstestet för att få veta säkert!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0