Stolt storasyster!

Jag är en stolt storasyster till mina tre småsystrar!

Idag vill jag dock flagga lite extra mycket för ett av dom, Annie! Annie är 10 år yngre än mej (född '96). Det jag vill hylla med henne är hennes otroliga insats som innebandymålvakt i Örlogsstadens damlag! Damerna gick upp till div. 2 inför denna säsongen. Tycker för det första det är starkt av henne att få stå så pass mycket i mål i damlaget som hon gör trots att hon inte är äldre. Vi vet ju alla att en målvakt är en väldigt specifik plats och man kan inte ha för många av dom på plan samtidigt.. ;)
Sedan är jag väldigt imponerad av hennes insats! Säsongen har bara börjat men då har hon än så länge fått spela 3 hela matcher av 4 möjliga och i den fjärde fick hon göra ett inhopp. Utav de tre matcherna Annie stått hela har de vunnit två och förlorade den tredje på uddamålet (trots det gör Annie en bra insats enligt tränarna). På hemsidan när ledarna skriver om matcherna är det mycket positivt över Annie och hur hon sköter sej i målet. Detta gör att man blir varm i "storasyster-hjärtat".

Jag önskar jag kunde gå oftare och se hennes matcher. Hon spelar imorgon men då måste nog jag tyvärr sitta och tentaplugga. Har tyvärr pluggat lite för lite för att kunna hoppa över det imorgon (också...). Men säsongen har precis börjat så jag får skriva ut ett spelschema lite senare och anpassa skolplugget efter den sedan! =) Jag följer i alla fall hennes framgång via deras hemsida och genom att läsa tidningen där hon ibland står omnämnd efter matcherna.

Är det någon annan som skulle vara intresserad att läsa om min duktiga lillasyster så kan ni göra det på den här hemsidan:
http://www.orlogsstadensibk.se/ 
Klicka er sedan in på "senior och junior" och välj "Dam div 2"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0