Spökfest!

För några veckor sedan var det alla helgon och då var vi på spökfest hos min mamma. Har länge tänkt att jag skulle skriva om det här på bloggen men jag är så otroligt dålig på att lägga in bilder och detta inlägget skulle inte bli alls bra utan bilder! Men nu är det äntligen gjort! Så här kommer bilderna!




Tyvärr råkade jag lägga in bilden på sne.. hoppas ni har överseende med detta! Så här såg mina underbara barn ut innan de skulle på spökfest!
Två små skelett! Tycket det är så svårt vad  man ska klä ut dom till.. Till Moa fanns det inga utklädningsdräkter och de till Max kostade mer än vad de smakade tyckte jag.. skulle ju trots allt bara andvändas en gång.. Så vi köpte dem varsin skelettpyjamas. De kan man ju andvända mer än bara till festen så jag ansåg att de var mer värd pengarna!




Hela spökfamiljen! Från vänster: Max som skelett, Rickard som Hulken (han kallas för Hulken av sina fotbollskompisar, tyvärr hittade han inte sin peruk med kort svart hår.. hade varit pricken över i-et), framför dem är spökhunden Scooby Doo (Dixie), jag som mumie, Moa som skelett, Daniel (mammas man) som spöke, min lillasyser Thea som ett rosa skelett, min mamma som häxa, min lillasyser Annie som vampyr, Elias (Jonnas pojkvän) som alien och min lillasyster Jonna som häxa! Vilken familj!




Att äta bjöds det på Bullens korv, blått potatismos, grönt potatismos och läsk med färgade isbitar.




Efterrätten var den stora grejen! Alla hade lagt ner massa tid och roliga idéer på att få till rolig fika! Dock var alla så mätta att det inte gick åt alls så mycket.. var nog roligare att baka än att äta! =) Här har vi hundbajs som Jonna gjort.




Ännu mer på fikabordet! Högst upp i bild är spindlar som Rickard gjort, vita spöken av Jonna, avhuggna fingrar av Jonna, spökcupcakes av Annie och ögonmuffins av Jonna.




Sist men största kakan, av mej och Rickard, en nonstop-fylld pumpa!

Roligt att få baka, klä ut sej och vara lite kreativ ibland! Ibland kan man ju dock ställa sej frågan;
vilka hade roligast de vuxna eller barnen???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0