Tack alla!

Tack så mycket alla som tipsade om olika maträtter och sidor jag kan hitta mer information på! Detta kommer verkligen att utnyttjas, jag lovar!

Trisst nog så blev jag kräksjuk igår så ingen mat igår och knappt nån mat idag till mej.. Igår gjorde jag inget annat än sprang o spydde men efter en natt med någolunda sömn så är jag bara trött och sliten med en enorm värk i ryggen idag. Barnen är hos sin farmor och farfar i dag för att minska risken för att dom ska bli smittade. Moa kommer hem och sover hemma i natt medans Max stannar kvar hos dom i natt. I morgon eftermiddag/kväll så borde jag vara "smittfri" då det har gått 48 timmar sedan senaste kräkningen. Då ska barnen och jag ha en riktig myskväll! Jobbigt att inte få ha dom hos sej, men jag vill ju absolut inte att dom ska få denna hemska sjuka!

Nu är det bestämt när jag ska börja jobba igen! Veckan efter midsommar och 8 veckor framåt (då alla andra har semester med andra ord) så ska jag in och bli lite "sommarjobbare". Sedan är det dags för studier för mej. Om jag kommer in. Med det borde jag göra. Har sökt till Ekonomprogrammet i Kalmar, men även byggnadsutformning och byggingengör i Växjö. Får bara hoppas att det går ihop sej ekonomiskt att jag pluggar nu när vi ska flytta till hus. Ska förresten bli ganska roligt att komma in i den gamla fabriken och jobba lite i sommar. Saknar personerna på jobbet lite faktist. Skönt med eftersom man vet att det bara är en begränsad till man ska vara där och inte "för alltid". Sedan blir det inget jobb förrän nästa sommar. Kommer bli lite av en sommarjobbare dom närmaste åren. =)

Idag låg jag här i soffan och tittade ut på det härliga vädret och drömde mej bort till när vi flyttar till huset! Ska bli så härligt! Jag som inte alls är för blommor och trädgård tycker att det ska bli jätteroligt att få köpa lite blommor och plantera (även om det blir att plantera i krukor istället för rabatter kanske). Ska bli skönt att få rensa ut bland alla saker som vi har och att få hem allt vi har utplacerat på olika ställen nu! Låta barnen få varsitt eget rum att ha sina saker i (de flesta av dom iaf), få en liten "pysselhörna" och allt annat jag har drömt om så länge nu! Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0