Hjälp! Ensam?!?

Konstig dag det blev idag...

Just nu sitter jag i Kalmar (på kocken, alltså linnéuniversitetet) och väntar på att information om höstens utbildningar ska börja. Först är det lite om byggteknik jag tänkte lyssna på när jag ändå är här (det blir nog mitt andra- eller tredjehandsval, det och byggnadsutforming) och sedan är det information om ekonomiutbildningen som jag just nu hade tänkt välja som förstahandsval. Men jag är lite osäker och tänkte att därför kanske det inte är fel att lyssna på lite information.

Jag lämnade alltså hemmet för att hinna med bussen vid 20 över 7 i morse. Tidigare än jag lämnat hemmet på väääääligt länge. Moa hade inte ens vaknat. Max däremot var uppe och lekte när deras farmor och farfar kom för att passa dom, eftersom även Rickard är i Kalmar idag.. Det är alltså första gången vi är iväg båda från Moa så här länge. Lite nervöst, särskillt eftersom det är "så långt borta".. Eller så långt borta är det ju egentligen inte men det tar ju ett litet tag innan vi kan komma hem om det skulle vara några problem, vilket jag är ytterst tveksam till att det skulle vara.
När vi precis kom upp hit så ringde vi för att kolla och allt var jättebra. De skulle sätta sej i bilen och köra hem till farmor o farfar. Lite nervösa och lite spända tror jag att vi alla är inför detta!

Så nu sitter jag här på "kocken" och väntar på att det ska börja, ensam! Så här ensam, utan både barn och sambo har jag inte varit på länge! I alla fall inte utan att ha någonting att göra. I vanliga fall när jag är själv så brukar jag ju träna eller göra något. Nu har jag inget att göra.. Tur jag fick låna Rickards inloggning så jag kunde spendera lite tid här framför datorn.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0