Glassiären och leklandet

Idag så var det sista dagen på min lediga vecka. Rickard är iväg på träningsläger tills på måndag kväll och jag är hemma själv. Tänkte jag skulle gå hem till mamma en runda så Max och Moa fick leka lite med sin yngsta moster (som bara är två år äldre än Max). Då ringer min mamma och säger att dom ska in till Glassiären och frågar om jag vill hänga på! "Gärna", svarar jag och en halvtimme senare är vi påväg!

Det blir en sorbe till mej, Max ville ha gul glass och Moa fick mjukglass. Alla nöjda och glada! Mmmm!

Vad ska vi hitta på nu då? Vi åker till leklandet! Ja! Varken jag eller mina barn har varit där innan men oj oj oj! Det måste verkligen göras om! Max och Thea (min lillasyster) sprang som galningar och lekte för fulla muggar med allt! Rutchkanor, körde bilar, studsade på studsmatta, lekte i bollhavet om och om igen.... Barnen var dyngsura av svett när vi begas oss hem! Moa lekte också. En liten stund i "baby-hörnan" men tyckte det verkade vara roligare där de andra barnen var! Ungen lyckades klättra upp själv för två stycken "kuddtrappor" upp så högt man kunde komma! Självklart så gick jag eller någon annan vuxen och höll en hand bakom henne ifall hon skulle få för sej att tex sätta sej ner i trappan, ni vet, sådant som små barn får för sej ibland när något annat är mer spännande än det de sysslar med för stunden! Men oehört skicklig på att klättra! Och som belöning åkte vi ner tillsammans i rutchkanan. Men det var nog inte lika roligt som att klättra. Hon försökte klättra på allt som gick och fick även åka en tur med den "äldsta" (hon är yngre än mej) mostern i en av "elbilarna" man kunde köra!

Roligt med lite småäventyr sådär! Rickard har varit iväg i 1,5 dygn och jag har hunnit med en lång löprunda, cirkus med Max, Glassiären och leklandet! Vilken helg! (förutom att Rickard saknas förståss) Får göra om den snart igen, fast då vill nog inte Rickard missa den.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0