Snälla hjälp mej!

Jag vet att jag har en del läsare där ute trots att ni inte brukar lämna kommentarer särskillt ofta. Men nu behöver jag er hjälp och skulle bli mer än tacksam för så många svar som möjligt!

Mitt problem är min kurslitteratur. Jag läser ju som de flera av er vet ekonomprogrammet i Kalmar och har än så länge alltid köpt min kurslitteratur ny. Jag har varit väldigt rädd om mina böcker och inte skrivit något i dom. Nu kommer då mitt dilemma: sälja böckerna eller behålla dom? Självklart så ska jag kolla upp så jag inte behöver dom i några av kurserna framöver men är ganska säker på att jag inte gör det. Böckerna kommer ganska "ofta" ut med nya upplagor så ska jag sälja dom så ska jag göra det nu.. Jag behöver pengarna (fattig student ni vet...) men samtidigt så handlar böckerna om sådant som jag vill arbeta med i framtiden.. Tror ni att man tittar tillbaka i de böckerna i kommande kurser eller när man arbetar med det i framtiden eller söker man information på annat sätt då? Vad är er erfarenhet i sådant här? Om man i framtiden behöver det lånar man kanske böckerna på biblioteket då eller vill man kanske behålla just dessa både som "minne" av studietiden och ifall man behöver uppslagsverk i framtiden? Har dessutom fått erbjudande av en som är intresserad av att köpa böckerna med så det låter ju alltid lite lockande.. Hoppas ni förstår mitt problem och snälla skriv gärna en kommentar om hur ni brukar göra, varför eller tips om hur ni tycker att jag ska tänka! Behöver hjälp! Snälla!

Kommentarer
Postat av: Anna Ekström

Hej Emma. Jag sparade först alla mina böcker. Men i arbetslivet använder jag mig av andra kanaler (mest, har såklart en hel del predikoböcker kvar). Har sålt många av mina kursböcker.

2011-12-16 @ 14:30:58
Postat av: martina gadd

Min erfarenhet är att man sällan eller aldrig tittar i böckerna efter att utbildningen är slut. Skulle man behöva göra det finns böckerna på bibblan ;)

2011-12-16 @ 14:39:45
Postat av: Johanna

Jag sålde mina nu. För man behöver pengarna!

2011-12-16 @ 15:48:13
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/
Postat av: emma wiss

Sälj dom :) pengar behövs nu när vi pluggar och bibloteket är otroligt bra när det gäller att låna en bok om man skickar en låneansökan via internet 3-4 dagar innan :)

2011-12-16 @ 16:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0