Nu är det jul igen, igen och igen...

Jag och min lilla familj har firat jul i tre dagar på fyra olika ställen.. Vi började på julaftonsmorgon med att vara här i en timme eller två med min mammas sida av släkten. Vi lottade ut små julklappar vi köpt och fikade sedan på glögg och godis.

Efter det begav vi oss iväg på julfirande hemma hos barnens farmor och farfar "i skogen" där även deras kusin, faster, "farbror" och Rickards moster befann sig. Vi åt lutfisk och klädde om till finkläder innan Kalle Anka började på tvn. En lugn och härlig förmiddag för ovanlighetens skull! Vi gick till och med och VÄNTADE på att Kalle Anka skulle börja! I min familj så brukar det alltid vara en otrolig stress för att hinna sätta sig vid tvn innan Kalle börjar med det var det inte i år! Skönt! Max och Moa satt som klistrade framför Kalle och tyckte att det var lika roligt som vi vuxna! Älskar Kalle Anka!
Efter det åkte jag ner till Jämjö för att hämta tomten och under tiden så hann barnens farbror och "faster" komma.
När jag kom in med tomten genom dörren blev det ett himla liv av hundar som började skälla och Moa blev lite tagen och började gråta lite. Max däremot tog tomten i handen och visade honom in till alla paketerna. Efter bara några minuter så hade Moa mjuknat och tillslut så hjälpte hon också sin storebror och kusin med att hjälpa tomten att dela ut julklappar. Tror hon blev lite tagen av att hundarna skällde så och att allt blev så uppspelt helt plötsligt.

Barnen fick så klart flest presenter och jättefina allihopa! Det har lekts fullt med alla nu och dom har knapt vetat vad dom ska hitta på med alla nya fina saker!

Sedan var det åter igen dags för mat. Precis som alltid på julafton. Mat, mat och mat... och barnen lekte glatt med sina leksaker hela kvällen tills de somnade alldeles för sent men med ett leende på läpparna.

Vi sov över hos barnens farmor och farfar och på juldagen så begav vi oss till julfirande nummer tre. Vi åkte hem till min mormor och morfar och träffade där även min mamma och mina syskon. Alla barnen fick ännu fler paketer och vi lagade god trerätters middag då vi redan tröttnat lite på julmaten. Härligt och lugnt firande. Efter det så åkte vi hem till min mamma och spelade spel (både sällskapsspel och tvspel) hela kvällen lång och åkte inte hem förrän sent.

På annandagen så tog barnen en rejäl sovmorgon! Härligt! Rickard var iväg och spelade fotboll på förmiddagen så jag och barnen tog en lugn förmiddag och gjorde oss i ordning i lugn och ro för att fira jul för fjärde gången. Den här gången hemma hos min farmor och farfar med mina syskon och min pappa. Här bjöds det på underbart god kalkon och självklart en massa paket till barnen! Ett ganska lugnt julfirande. Vi stannade tills det blev sovdags för barnen och de somnade i bilen hem.

Så nu har vi verkigen firat jul ordentligt och hur mycket jag än älskar julen så är det ganska skönt att det är ett helt år tills nästa gång...



Stilig kille som firar jul!




Och en lika vacker flicka!

De vackraste barnen som finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0