Julpyssel

Jag vill först och främt tacka för alla som läste mitt förra inlägg och som tipsade mej om hur jag skulle göra! Tack! Jag bestämde mej för att sälja av min kurslitteratur. Jag tog mej även en titt på kvittot och insåg hur mycket pengar jag kunde få in och då var saken avgjord!

Vårt älskade pysselbord används ju som sagt varje dag! För någon dag sedan så var jag och barnen hemma hos min mormor och morfar där vi fick hem lite julpyssel-grejer. Lite flörtkulor, piprensare, små hattar, trägranar, trätomtar, ögon och lite kliserlappar. Max ville ju så klart pyssla med detta redan nästa dag! Så klart! Så jag tog mej faktist tid i pluggandet till att sätta mej och pyssla med honom! Max målade en trägran och klistrade på stjärnor på den och han målade en platta vi skulle sätta den på medans jag började limma ihop en snögubbe som han sedan fick måla dit ögon, näsa och mun på. Självklart så fick Max bestämma färg på hatten, var hatten det skulle sitta, om snögubben fick ha halsduk eller inte och så vidare. Och så här blev resultatet:



Både Max och jag blev väldigt nöjda med vårt pyssel som nu pryder fönstet vid pysselbordet. Max ville att den skulle stå där så jag kunde se den när jag sitter och pluggar! =) Både Rickard och jag blev väldigt imponerade när vi såg hur fint han kunde måla ögon, näsa och mun! Han är större och duktigare än vad vi tror!

Man märker dock att vissa saker är lite för svåra för honom. Trätomten blev till exempel helt grön den också, han förstod inte riktigt det här med att måla olika delar av tomten med olika färger utan både luvan, ögon, mun och allt blev grönt. Men vad gör det? Han har jätteroligt med att måla och pyssla och det är ju huvudsaken! Och i mina (och Rickards) ögon så är tomtarna helt perfekta! Han har även målat en träfågel (i lite olika färger) som ska hängas i julgranen sedan!

På tal om julgran! Nu är mina tre älsklingar ute i skogen och hugger julgran! Jag kunde tyvärr inte följa med då jag har tenta imorgon som jag inte har pluggat tillräckligt på. Gårdagen la vi nämligen på att sätta upp tomtar och fixa lite här hemma. Underbart att det snart är jul! Hoppas de kommer hem med en fin julgran! Gillar att vi har som tradition (om det kan räknas som en tradition när det skett fyra gånger? ja det kan det!) att gå ut tillsammans med barnen i deras farfars skog och hugga en julgran! Roligt för barnen att få se var granen kommer ifrån och att själva få välja vilken de vill ha!

Nu får jag återgå till pluggandet.. Ha en härlig fjärde advent alla och passa på att njut av ledigheten som kommer!


Kommentarer
Postat av: emma wiss

Låter super mysigt :):) lycka till imorgon så tar vi lite lunch efter tentan då? :):) mysigt med julgran det gör att man verkligen får julkänsla:)

2011-12-18 @ 20:42:38
Postat av: Linn Rudh

gillar vänsterögat skarpt!

2011-12-19 @ 12:19:05
URL: http://rudh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0