Polenfärjan

I helgen har vi varit iväg och åkt Polenfärjan! Skulle fira min farfar som fyller 70år på torsdag (grattis farfar!) så hela familjen Nilsson/Andersson, mina systrar med respektive, min pappa med familj och svärmor, min farbror med familj och respektive och farmor och farfar. 20 personer allt som allt!

Kvällen började med att vi överraskade farfar på terminalen. Han visste ingenting och blev väldigt förvånad över att träffa oss alla där! =)

Sedan gick vi ombord och Max tyckte att det var väldigt roligt att vi skulle åka en sådan stor båt! Vi gick upp och satte oss och åt buffé. Moa åt sin gröt och bröd duktigt och Max åt även han duktigt från buffén. Favoriten var läsk (vilket han inte får så ofta annars), majskolvar, skinksmörgås och salta kex. Han var alldeles för mätt och uppe i varv för att ens orka bry sej om efterrätt utan istället så sprang han ifrån oss och vi fick jaga honom över hela restaurangen och även ut i köket en gång.. Han är så himla snabb! Ger man honom bara ett liiiitet försprång så kan det vara kört... Särskillt om man (som jag) skulle försöka vara lite fin och ha klackar på mej.. brukar ju aldrig ha det och är inte särskillt van vid att springa i dom.. efter halva kvällen insåg jag fakta och bytte skor...
Personale på buffén var jättegulliga och Max fick värsta kitet med Nalle Puh-ritblock, kikare, jojo, Nicke Nyfiken pyssel och ett Nicke Nyfiken-glas.

Det spelades en hel del enarmad bandit också.. inga vinster dock men roligt var det. Även barnen tyckte det var roligt! Max spelade och sprang till moster Jonna för att få nya enkronor att spela med. Men han insåg sedan att det var mycket roligare att stoppa in pengarna i växelautomaten istället. Då fick han ju tillbaka pengen igen..
Även Moa tyckte det var roligt! Hon tryckte så att hjulen snurrade! Jätteroligt!

Senare på kvällen så var det dags för nattklubb! Max följde med sin morfar till baren där han fick en barndrink. Först var han väldigt skeptist och ville inte ha men när han väl hade smakat så slank den ner väldigt snabbt! Sedan blev det dansa av! Max var en riktig discokung! Han var så söt när han dansade! Riktigt tuff i sin vita skjorta, sin slips och sin kavaj! Alla tittade på honom och även bandet som spelade tyckte han var cool. Nästan så man undra om han fick rätt drink.. ;)

Lite senare så gick Rickard och barnen och la sej (typ kl tolv) och jag höll till på discot med de andra (hängde på till kl 2 iaf..).

Andra dagen på båten var ganska lugn vill jag nog påstå.. Max vaknade och blev jätteglad när han insåg att han fortfarande var på båten! Jag var på spa en liten sväng och Max lekte i lekrummet med de jättelika lego-bitarna. Favoritleken var att pappa skulle bygga ett hus runt honom. Och sedan riva det förstås! Köpte lite godis och spelade lite enarmad bandit och sedan var vi hemma i Karlskrona igen! En mycket trevlig resa som gärna görs om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0