Glöm inte bort att älska varandra! <3

Tro det eller ej men det är väldigt lätt att glömma bort att älska varandra så här i vardagen. Särskillt lätt är det om man är föräldrar. Det finns så mycket annat man sätter i första hand (kärleken till barnen och allt annat gos och mys och jobb som har med dom att göra) att man ibland glömmer bort att helt enkelt stanna upp och älska varandra som man och kvinna. Många förhållanden har tagit slut just på grund av detta. Att man glömt att älska varandra!
Det handlar inte om några stora bravader eller tillställningar man ska göra. Utan vardags älska. Uppskatta det din partner gör! Om än så lite som att laga mat, plocka undan efter sej, diskar... Beröm varandra! Och få partnern att förstå att du verkligen menar det!
Orden "Jag älskar dej" sägs ofta, men hur ofta sägs dom med entusiasm? Att man tittar varandra i ögonen och verkligen förstår meningen med dessa orden?
Prioritera här i livet! Vilket är egentligen viktigast? Familjen, jobbet, skolan, träningen, ett städat hus eller det varma sköna badet i all ensamhet? Jag slår vad om att nästan alla skulle säga att familjen är viktigast. Men hur kommer det sej då att familjen nästan alltid får vänta tills de andra sakerna är gjorda? "Om jag jobbar över idag så kan jag umgås med familjen mer i helgen", "Jag ska bara fixa disken så kan jag leka med mina barn sen" osv... Varför kan inte disken, jobbet, skolan, träningen och allt annat vänta? Varför får oftast familjen vänta? Jag förstår också att man måste göra vissa saker men.. om disken blir diskad imorgon istället? Är det någon större fara egentligen? Varför inte tänka "Jag leker med mina barn nu när dom vill leka med mej och diskar sen när dom sover"? Eller liknande.... Barnen växer upp så fort! Och frun/mannen/sambon kanske inte har lust att stanna så länge om man inte känner sej älskad och uppskattad.. Detta gäller att tänka på IDAG! Imorgon kan det vara för sent..

Ville bara väcka lite tankar med detta. Få er att fundera lite. Detta är sådant man måste tänka på INNAN det blir problem.. Småsaker som blir stora i det långa loppet! Så snälla! Glöm inte bort att älska varandra!!!

PS. Allt är bra mellan mej och Rickard! Så ingen får några konstiga tankar för att jag skrev så här! ;) Ville som sagt bara få er att fundera lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0