Viktklubb.se

Sista dagen på denna ledigheten. Lite surt.. vet aldrig vad jag ska göra om dagarna. Känns som jag har så mycket att göra men samtidigt så vet jag ingenting som jag kan göra.. Jobbigt.. Det bidrar till en konstig inre stress.. Inte alls roligt faktist.

Ringde och kollade upp om en massa vaccin idag. Detta ledde till att imorgon så blir det åka från jobbet en stund (om jag får) och vaccineras med Havrex (hepatit A), spruta nr 2. Tog första innan vi åkte till Bulgarien för två år sedan och så måste man ta spruta nr 2 med och det kanska vara bra att göra innan det blir för sent och innan vi åker till Bulgarien igen nästa höst.. Fick även veta att Max måste vaccineras mot minst Hepatit A och kanske även Hepatit B innan vi åker dit. Fast det behöver han inte göra förrän en månad innan vi åker så det är ingen bråtska med honom...

Nu har jag varit med i Viktklubb.se i tre veckor.. har gått så där... första veckan gick det riktigt bra! Gick ner 2,2 kg! Nästa vecka gick jag upp 0,5 kg och denna veckan tappade jag 0,2 kg.. är ju iaf - 1,9 kg sen jag började. Målet är att komma ner minst ett kg till men målet på viktklubb har jag satt att förlora 4 kg till.. men målet ska inte vara avklarat förrän i början av december så jag har ganska lång tid på mej. och även om jag inte skulle klara att förlora alla kilorna så får man en annan insikt i hur och vad man kan äta. Man får nämligen äta precis vad man vill, fast bara en viss mängd kalorier per dag. Och så självklart får man äta mer om man har tränat. Jag har lärt mej vilka riktiga kalorifällor det finns i alla fall och vad man kan äta nästan hur mycker som helst av utan att det knapt blir några kalorier alls.
Om vardagarna är det inte alls svårt att hålla det kaloriintaget jag ska hålla. Ibland är det tom så att jag kan ta en kaka eller nåt gott på kvällen! Men när det är "fest" och man ska äta pizza, tacos, dricka alkohol eller nåt annat lite godare.. då går det i princip inte.. därför som jag inte gått ner nåt vidare de två senaste veckorna.. ;)




Stora killen får beställa in egen mat på restaurangerna nu





Lägga skor och leksaker i tvättmaskinen är jätteroligt!




Tupplur med mamma mitt på dagen är mysigt!




Köra Bobbycar är också roligt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0