Kryddparty

Oj oj oj.. här händer det grejer!

Har varit hundvakt idag! Mycket spännande! Max och jag löste det galant! Fast det är klart.. när man har en sån otroligt snäll son som aldrig gnäller eller är ledsen och passar en hund som inte bryr sig otroligt mycket heller så är det kanske inte så svårt.. =)

Och nu har Max och jag varit på kryddparty hos min syster! Det var väldigt trevligt! Beställde inte så mycket kryddor men några blev det och även lite aromer, te och strössel! =) Gottegris som man e! Och alla som läser detta kan ju lägga på minnet att jag anmälde att jag ska ha kryddparty någon gång i vår/sommar (typ maj/juni)! Så då är alla väldigt välkomna! Hör av er om ni är sugna! ;) Lite roligt att få smaka olika kryddor så och dom är dessutom inte så dyra... ca 15 kr för en påse eller 25 kr för ett hg.. så där lagom så man har råd att handla några stycken utan att bli fattig(are)! =)
Åt även massa kladdkaka som det bjöds på så nu har jag ont i magen.. Men gott var det =)

Hur svårt kan det vara att hitta ett datum då man kan åka upp till Ullaredi?! Jag kan ju vilken dag som helst! Men så ska det passa med Agnes skola och jobb och med Rickards skola och fotboll.. och eftersom han har skola och fotboll i princip varenda dag så blir det lite jobbigt.. Kanske får åka upp utan honom och be någon annan följa med och hjälpa mej med Max.. inte för att jag tror att inte Agnes och jag (och ev Maggan om hon ska med) skulle klara det, men det hade varit skönt att ha någon som hade "huvudansvaret" för honom där uppe medans jag fick gå runt och shoppa lite.. men men... får hoppas att det löser sej.. hade ju även varit kul att ha med Rickard där uppe så jag slipper gå och tänka "Skulle vi vilja ha en sådan eller inte?" "Vilken färg hade Rickard tyckt var finast?" osv... gillar att ta beslut ihop med min bättre hälft!

Kan tillägga att när man tittar in i Max mun så ser man att dom två framtänderna nere snart kommer kika fram =) Tandköttet är lite vitare där, ingen tagg har dykt upp än men snart så! =)
Han är så otroligt söt min lille grabb! Och otroligt snäll! Säger inte ett knyst när man är iväg och folk kelar med honom utan bara skrattar! Helt underbar! =) Alla säger det! Alla som jag träffat säger att han är den snällaste ungen dom sett! Att vi inte vet om att vi har barn så snäll som han är! ;)



Kommentarer
Postat av: Lina

Halloj vännen, vilken mysig blogg du har! Tusen tack för att du och söta Max var hundvakt igår! Guld värt! Zeke har vilat ända sedan dess... hihihi det var ett riktigt äventyr igår för en lat hund ;-). Så söt bild på Max i inlägget, kan nästan se att det snart är dags för tänder nere... jösses vad tiden går fort! Kommer du ihåg när vi allihopa kom inrusandes på BB och skulle gratulera? Vi måste ju ha skrämt både föräldrar och barn med vår invasion... Och jag i svettiga, sunkiga träningskläder :-) Känns som det var igår... Såg att du funderade på kryddpartajj- jag anmäler mig här och nu till ett sådant party! Kul! Nähä, dags för en påfyllnad av kaffekoppen! Sköt om er! Kramar från Lina

2009-03-31 @ 11:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0