Vårruset 2012

Igår var det dags för årets Vårrus i Växjö. Jag försöker göra det till en tradition att åka upp dit med minst ett lag och springa. Både för att det är väldigt trevligt med gemenskapen att hitta på något med ett gäng vänner och för att öka motivationen till att träna!

I år fick vi knappt ihop ett helt lag.. Lite sorgligt med så många avhopp men jag är glad över att vi i alla fall var fem tappra själar som åkte upp och presterade! Och presterade gjorde vi verkligen alla! Alla nådde sina uppsatta mål och de som hade en tid sedan innan förbättrade den! Själv så hade jag år 2011 års tid på 23.30 som jag ville slå. Mitt mål var att minska det med en minut och ju närmare 20 minuter jag kom, ju bättre! Jag gick i mål på 21.38 och fick därmed en mycket bättre tid än vad jag hoppats på! Jätte nöjd och stolt över min prestation! Min dröm att göra 5 km på under 20 min kanske går att nå trots allt?

Efteråt väntade en välförtjänt fika med trevligt sällskap i form av lagkamraterna!

Jag hade verkligen en jätte trevlig kväll och eftermiddag och vad jag förstår så hade de andra det med! Tack till er alla och lycka till med träningen inför nästa år! För då ska vi återvända och slå detta årets tider! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0