Mysfredag med Max

Det är inte så ofta som jag (eller Rickard) hittar på något med bara ett av barnen. Vi vill alltid ha med båda barnen för att inte göra någon orättvisa och för att båda nog skulle gilla och uppskatta det vi gör. Så om jag ska ett ärende till stan tillexempel så åker antingen jag helt själv eller så åker vi alla fyra. Men efter den här helgen så kommer jag nog tänka om lite när det gäller sådant...

I fredags så slutade jag skolan tidigt och hade ett ärende in till stan. Jag tänkte att eftersom Moa ändå var hos sin farmor och farfar som skulle komma hem med henne till oss när Rickard slutat jobbet så kunde jag och Max ta bussen in till stan när jag hämtat honom från förskolan.

Max och jag pratade ihop oss på morgonen och vi kom överrens om att jag skulle köpa äpple, päron och päron MER som vi skulle fika på när vi åkte bussen in till stan. Men när vi satt och väntade på bussen så dök min mormor och morfar upp som ändå skulle in till stan så Max ville hellre att vi åkte med dom in, så det gjorde vi. Väl inne i stan så gick vi först och tittade på kläderna och leksakerna inne på Åhléns, sedan gick vi till "pysselaffären" (Simsalabim). Max älskade att titta på alla pysselgrejer och jag lovade då mej själv att när min plånbok blir lite tjockare så ska vi åka in där igen och handla lite grejer som vi kan pyssla med hemma sen!

Nu började både Max och jag bli lite gnälliga och jag förstod att det var dags för fika, för både hans och min skull. Han fick välja och valde då att gå till Lennarths och sitta uppe, ute på deras terass. Vi köpte varsin kaka och drack läsk och kaffe och lyxade till det lite, bara han och jag. Det märks att man har en stor kille när han reser sej upp när vi fikar och ber mej vakta hans kaka för han ska bara gå på toaletten, SJÄLV.. En nervös mamma (jag) som står och tittar efter honom och knackar på dörren och frågar om han är färdig men var nervös helt i onödan. Han klarar sej fint!



En välbehövlig fika i solen!


Vi fortsätter fikan och går sedan vidare för att uträtta vårt ärende (födelsedagspresent till pappas tjej) och går även till lite andra affärer. Jag måste erkänna att jag blev både glad och chockad när vi går igenom HM och Max ber om att få åka rulltrappan upp till barnavdelningen! Självklart så nekar jag inte honom det, så vi åker upp och tittar lite på vad de har för roliga kläder och saker och bestämmer och sedan för att åka ner igen och gå in på Lindex och se vad de har för fina saker.

Väl inne på Lindex så hittar Max ett par kalsonger med bland annat Spider-Man på. Max har börjat gilla Spider-Man och tycker att han är häftig. Han vet dock inte riktigt vad han sysslar med för han har inte sett programmet på tv eller läst om honom, bara sett att de lite äldre pojkarna har Spider-Man på sina ryggsäckar och kepsar och så vidare, så han vill ju vara lika tuff han. Det roligaste tycker jag är när man frågar Max vad Spider-Man sysslar med och eftersom han som sagt inte sett honom på tv så vet han ju inte säkert utan svarar att: "Han gör spindelnät till de små spindlarna som inte har spindelnät i sej!". Tycker jag låter som en mycket snäll och omtänksam spindelman!

Max fick kalsongerna han ville ha och vi valde även två par trosor till Moa. Hennes första! Hon gillar att sitta på pottan och toaletten och lyckas även kissa där ibland! Så Max valde ett par och jag ett par som hon ska ha nu och träna med när sommaren kommer! Jag tycker det ska bli så härligt att slippa den varma blöjan på henne när man är hemma i trädgården. Kommer bli en jobbig sommar att lära henne bli av med blöjan, men samtidigt spännande!

Förutom trosor och kalsonger så fick Max även ett par härliga neongröna shorts och Moa fick en klänning och en kofta. Det är farligt att släppa in mej och Max själva i stan! =)

Efter det så gjorde vi vårt ärende och sedan åkte vi bussen hem. Max var helt slut och höll på att somna på bussen hem men jag lyckades hålla honom vaken. Han var så duktig hela dagen och vi hade jätteroligt! Bara han och jag! Han skötte sej alldeles utmärkt och jag inser verkligen att det här är nog en rolig ålder! Har hört att 4-5års åldeln ska vara något alldeles extra och det tvivlar jag inte alls på! Tror det är viktigt med lite kvalitetstid med bara ett av barnen! Så nästa gång är det jag och Moa som hittar på något! En tjejdag! Undra vad vi ska hitta på då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0