Beslut

Det finns många beslut man ska ta här i livet, vissa svårare än andra och vissa viktigare än andra. Igår tog jag ett beslut som inte var väldigt viktigt men däremot ganska svårt.. Jag beslutade mej för att jag inte ska läsa den andra extra kursen jag sökt i vår.. Det kanske inte verkar som ett jättesvårt beslut men jag gillar inte att säga nej till saker jag tänkt att jag ska göra. Men mitt resonemang var att den kursen som jag läser i skolan vanligt då är väldigt svår om man frågar andra som läst den. Jag har hört från flera oberoende källor att den ska vara svår och känner då att jag vill satsa på att klara den istället. Den ingår ju i programmet så den är ju så klart viktigare. Skulle jag i framtiden vilja läsa den där extra kursen ändå så kan jag ju göra det då!

Nu läser jag ju 150% och jag känner att jag klarar av det så det är inte därför jag inte kommer läsa den. Men däremot så känner jag att om jag inte läser den så kommer jag har mer tid för min familj, framförallt mina barn, och det är något jag värdesätter högt!

Så från och med den 24 mars så läser jag "bara" 100%.. ska bli skönt! ;)


Kommentarer
Postat av: Linn Rudh

eller hur! Först ser man inte att de har bytt innan man tittar noga! roligast är ju när killen inte får plats i skorna och typ står på tå i.!

2012-03-01 @ 19:42:11
URL: http://rudh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0