Badkar

Ända sedan vi flyttade in i huset för cirka tio månader sedan har vi med jämna mellanrum letat efter ett badkar. Vi har bara ett badrum och det innehöll en duschkabin. Själv älskar jag att duscha och kabinen var stor och smidig. Självklart älskar jag att bada också men när jag duscha av mej så vill jag helst göra det i en dusch och inte i ett badkar.

Men ibland får man tänka på andra framför sej själv (eller tja, ganska ofta faktiskt när man har barn). Barnen älskar att bada och jag vill inte missunna dom möjligheten till ett roligt bad tillsammans. Så vi hittade ett begagnat badkar och bytte ut duschkabinen mot detta badkar. Det blev en succé! Moa, som älskar allt vad vatten heter, plaskade och fjantade (och skrek som en stucken gris när hon var tvungen att gå upp). Max, som inte gillar att få vatten i ansiktet och håret, låg och simmade så gott han kunde, den långa killen i det lilla bakaret. Han ville inte heller gå upp.

Så äntligen har vi ett badkar! Alla nöjda och glada! En dusch, ett nytt badrum och eventuellt ett större badkar får bli i framtiden. När/om vi bygger ut... I framtiden. (man måste ha visioner och drömmar att sträva efter!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0