10 år!

Idag så är det 10 år sedan Rickard och jag kysstes för första gången utanför bussarna vid busshållplatsen på Jändelskolan. 10 år...

Detta firades i helgen med att vi tog tillvara på min 25-års present som jag fick av Rickard. En spahelg i Göteborg på Sankt Jörgen Park Resort, bara han och jag utan barnen. Vi tog tåget upp till Göteborg i lördags morse och gick en runda på Nordstan medan vi väntade på att kunna få checka in på spaet. Vi passade då på att köpa ett par badbyxor till Rickard eftersom han glömde sina hemma (det enda man behöver ha med sig till ett spa... typ...).

Vi åkte sedan till hotellet där vi checkade in och fick vårt rum och vi begav oss mot vår sparitual som vi hade inbokad. Sparitualen var en behandling som man utför själv kan man säga. Man fick en liten korg med blandade krämer och grejer som vi skulle använda under behandlingen. Vi fick även ett litet schema med vilka olika delar av spaet vi skulle till och vad vi skulle göra och tänka på där. Trots att vi inte tog jättemycket tid vid varje "station" så tog det hela cirka 2,5-3 timmar... Det var verkligen jättehärligt och jättemysigt att få slappna av tillsammans.

Vi gick upp på rummet och gjorde oss i ordning för att fira vår dag ordentligt. Detta gjorde vi genom att ta taxi in till Gothia towers och äta middag uppe på Heaven 23, en restaurang som ligger i Gothia tower högst upp på 23:dje våningen med utsikt över hela Göteborg. Vi skålade i bubbel och åt jättegod mat, drack vin, pratade och bara njöt! I timmar....
Efter det åkte vi tillbaka till vårt hotellrum på spaet och åt lite annat gott och bara hade det mysigt. Började titta på en film men båda två somnade innan det hade hunnit gå särskillt länge...

I går (söndags) klev vi upp och åt en riktigt härlig hotellfrukost! Finns det något bättre än hotellfrukost?
Sedan tog vi en snabb runda ner till spaet igen för att prova på de saker de hade där som inte ingick i sparitualen som vi hade kvällen innan. Jättemysigt åter igen även om det inte kändes lika "spaigt" som kvällen innan.

Sedan var det dags att checka ut och åter igen gå en runda på nordstan där jag köpte mej ett par nya löpardojjor (oj vad snabb jag kommer bli nu!) och lite kläder till barnen innan tåget gick hem igen.

Eftersom vi inte kom hem förrän klockan elva på kvällen så var i i morse och hämtade våra barn som har varit hos mina svärföräldrar under helgen. Väldigt skönt att vara iväg själva och umgås på ett sätt man inte gör i vanliga fall. Men oj så härligt att komma hem till barnen igen! Det är så tomt utan dom och man känner hela tiden att något saknas!

Under våra 10 år tillsammans har vi varit med om väldigt mycket tillsammans. Slutat nian (som är en stor grej när man är i den åldern), gått gymnasiet (i två av de tre åren i samma klass), varit på studentbal och tagit studenten tillsammans, jobbat tillsammans, varit utomlands ett flertal gånger alltifrån klassresa i nian till fem veckor i usa till solsemestrar och campingar, förlovat oss, fått två barn och köpt hus... bara för att räkna upp några av sakerna vi gjort.. Eftersom vi var så unga när vi träffades (15 år och skulle bli 16 senare samma år) så har vi hunnit med många saker och gått igenom många av livets faser tillsammans. Och klarat oss igenom alla tillsammans. Vi har alltid haft varandra och vuxit samman starkare och starkare för varje dag som går. Idag är vi mer kära än någonsin och livet känns helt underbart! Tillsammans övervinner vi allt!

Idag är det dagen då det är exakt 10 år sedan vi blev tillsammans. Men idag blir det inget vidare firande. Lite god mat, kladdkaka och extra mycket kärlek "bara". Jag har tenta imorgon som jag måste plugga till och Rickard ska träna fotboll. Men efter en så underbar helg och att äntligen ha barnen hemma igen så känns det verkligen perfekt!

Vi utanför spaet där vi tillbringat helgen.