Dagen då jag träffade Ozzy

Lördagen den 2 juni 2012. Detta var dagen då jag fick uppleva något som jag aldrig trodde att jag skulle få vara med om! Jag fick träffa Ozzy Osbourne, i egen hög person! Men låt mej börja från början...

För lite drygt en vecka sedan ringde min pappa till mej och frågade vad jag skulle göra nästa lördag. Utan att tänka bläddrade jag fram ett blad i almanackan och sa till honom att det är ju då vi ska titta på "Ozzy & friends" i Malmö och tänkte att det kan han väl inte glömt.. "jaha..." svarar pappa lite finurligt.. "har du tid att komma dit lite tidigare?" Jag svarar honom med att det har jag väl eftersom vi ändå är i Malmötrakten hela dagen.. "Vad bra! För då ska du få träffa Ozzy!" Jag trodde ju såklart att han skojade med mej men förstod efter en liten stund att han inte gjorde det. Han hade vunnit en tävling där han och en till (alltså jag) skulle få träffa Ozzy innan konserten och även få två biljetter (fast biljetter hade vi redan men vi tackade ju inte direkt nej till dessa). Jag och pappa skulle alltså få träffa Ozzy! Och för er som känner oss väl så vet ni att han är vår största idol!

Nervösa och taggade åkte vi till stadion där vi skulle få träffa honom, det var vi och fyra till som skulle få träffa honom. Men reglerna var tydliga! Endast ett föremål per person som han kunde signera och inga kameror fick vi ha med. De hade anordnat med en fotograf så bilder skulle vi få, det behövde vi inte oroa oss för. Och snacka om att vara nervösa! Både pappa och jag var så nervösa så vi visste inte vad vi skulle ta oss till! Vi skulle få träffa Ozzy!

Efter ett tags väntan så var det äntligen dags! Och ytterligare några regler gjordes klart för oss, vi skulle stå på led och gå fram en och en med vår sak som han skulle signera och sedan vända oss mot kameran och få vårt kort taget och sedan gå ut från rummet. Lite löpandebandet.. Och så mycket vakter det var! Här var det säkerhet på hög nivå! När vi stod i korridoren och väntade på Ozzy så gick en kille förbi sim vi tyckte vi kände igen.. Det var trummisen! Coolt!
Och så kom han! Ozzy! Osminkad, glad och trevlig. Jag stod i kön som nummer tre och gick fram och tog han i handen och sa artigt att "it's an honor to meet you!" varpå han svarade "it's a plesure to meet you, m'am" (tror det var m'am han sa, artig var han i alla fall). Han signerade i mitt exemplar av hans bok han gett ut med titeln "Jag är Ozzy", han skrev "ENJOY Ozzy osbourne". Sedan vände vi oss mot kameran, tog en bild och jag tackade honom så hemskt mycket.
Pappa stod efter mej och fick sin fina bild-LP med Ozzy signerad och var även fräck/modig nog att även be om en autograf på underarmen. Han ska tatuera in den nu i veckan! (tilläggas kan ju göra att han inte har någon tatuering sedan tidigare så detta blir i så fall hans första! Men han har tjatat om att han ska göra en så länge jag kan minnas..)

Ute igen kunde vi knappt fatta att det var sant! Även fotografen som var med oss var extas! Vi hade träffat Ozzy! (bildbevis kommer så fort som jag får tag på det)

Vi åt sedan en pizza i bilen som Rickard och de andra fixat medan vi hade haft viktigare saker för oss.

Sen började konserten med Black Label Society som förband. Sedan kom Ozzy in på scenen och hann under konserten köra både Ozzy och Black Sabbath låtar med inte mindre än totalt två basister (varav en var Black Sabbath medlemmen Geezer Buttler) och tre gitarrister (varav en var Slash från Guns n roses! Jag hade hört rykte om att han övergett sin hatt och sina solbrillor, så gissa om jag blev glad när han klev in på scenen MED hatt och solbrillor!). En grym konsert med bra låtar och gott ös!

Undrar ni om jag är nöjd med kvällen? Behöver ni ens fråga? Jag svävade på moln! Tack pappa för att du valde att ta med mej för att träffa vår idol! Jag är evigt tacksam och allmänt överlycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0