Vissla

Lilla söta fröken Moa Nilsson 1,5 år gammal kan vissla. Vet inte hur vanligt det är bland 1,5-åringar men min gissning är att det är ganska ovanligt. Helt plötsligt så hör man nån som går omkring och visslar och så ser man att det är hon. Hon gör det även ibland om vi ber henne men som alla föräldrar vet så är det ju sällan roligt att göra något sådant när mamma eller pappa ber om det, eller om någon annan ser på eller om man filmar. Men vi har faktiskt lyckats fånga det på film och några stycken i vår omgivning har "fått äran" att lyssna på henne.

På bilden sitter hon och äter ost som hon lyckades roffa åt sej hemma hos min mormor och morfar. Ingen liten skiva ost utan HELA osten! Tur att det inte var så mycket kvar.. Glad är hon i alla fall!

Jag började inläggen med att skriva "lilla söta fröken", ibland hemma kallar jag Moa för "fröken löken" lite på skoj och det tycker Max är jätteroligt! Så fort som jag säger "lilla fröken" brukar han fylla i med "fröken löken"! Haha!
Vi är som vi är i vår familj! Och jag tycker det är helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0