Skottdagen

Om jag inte minns helt fel så läste jag en artikel i BLT för fyra år sedan där dom skrev lite om skottdagen. Skottdagen är, som alla kanske vet, den dagen då kvinnor får fria. Det roliga med den artikeln var att det stod att om mannen sa nej till frieriet så var han "tvungen" att köpa något dyrbart som bevis på att han ändå älskar kvinnan väldig mycket. Och med något dyrbart menade dom då diamanter eller liknande! Låter onekligen lockande!

Jag vet dock att om jag friar till Rickard så kommer han säga ja men att vi inte har pengar just nu till ett sådant bröllop som vi vill ha. Och det är jag också medveten om att vi inte har så ett frieri från mej känns väldigt onödigt..
Så möjligheten att jag ska få några diamanter ser dålig ut.. Sen är jag lite gammaldags av mej i just det här avseendet och vill faktiskt att Rickard ska fria till mej... :)

Men till alla er andra kvinnor där ute som gärna vill gifta er med era män! Ta chansen idag! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0