Nagellack - Glitter

Söndag och dags igen! Mitt MÅL är att varje söndag lägga ut ett inlägg om nagellack, eftersom jag bloggar om allt mellan himmel och jord som rör min vardag och som jag känner berör mej. Därför kommer jag vissa söndagar vara med i Lelacks nailart Sunday och ibland inte. Men nagellack hoppas jag det blir på söndagar i alla fall. Ibland blir det en färg, ibland två och ibland kanske till och med tre eller fler. Men som sagt MÅLET är att varje söndag skriva om lacket som jag haft på naglarna någon gång under veckan. Så ibland blir det Nailart Sunday och ibland bara Nail Sunday här på min blogg.

Denna veckan blir det två olika varianter som läggs ut! Jag var i går kväll (lördag) hemma hos min bästa kompis och vi hade en riktig tjejkväll med skitsnack och nagellacksmålning. Roligt att få prova hennes lack eftersom jag har tröttnat på mina egna nu.. ;) Så jag lägger ut lite bilder på både hennes naglar och på mina. Jag börjar med mina:

Jag hade först China Glaze - Jolly Holly, ett mörkgrönt lack som jag sedan målade China Glaze - Twinkle Lights, ett glittrigt lack med guld, grönt och rött glitter i, över. Målade dock ett lager för mycket med glitterlacket för jag var inte ute efter riktigt så mycket glitter utan ville gärna att det gröna skulle synas mer än vad det gör nu. Men nöjd ändå. Det grönda gjorde att det blev lite mörkare i sin helhet då. Vad lär man av om inte sina misstag? =)

Här kommer lite bilder. Städjobbet gick bättre eftersom min kompis hade en "städpenna" (något som även jag kommer inskaffa!). Bilderna blev jag inte riktigt nöjd med dock. Får öva mer på vad man ska ha för inställningar på kameran för att det ska fånga färgen mer exakt. Men därför lägger jag ut några bilder extra...



Väldigt mycket ljus så ser man mycket av gulder i glitterlacket.




Här ser man ändå lite mer grönt i basen.




Mörk bild men gör ändå färgen mer rättvis eftersom nagel i vardagsljus ser väldigt mörk ut. Precis som jag ville! Vackert, glittrigt men ändå inte ögonstickande.





Här kommer bilderna på min kompis naglar. Hon valde att måla nio naglar i färgen China Glaze - Holly Day, även den väldigt grön och VÄLDIGT svår att få bra på bild! Ville nästan se svart ut på alla bilder jag tog! Suck.. Och på den tionde nagel (ringfingret på vänster hand) blev det Depend 124, ett orange lack. Gillar kontrasterna och att det orange sticker ut!



Väldigt mycket ljus så fick vi ändå fram det gröna rätt ok....




Och med den orange nageln som sticker ut





En mysig lördagkväll och vackra naglar senare! =) Tack för nagelkvällen Maggan! Måste vi göra om snart! =)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hihi. Så fina de blev. Kanske ska Maggan o du satsa på att öppna en mage studio o låta mig jobba som make Up artist dör ? ;) tycker att det låter som en lysande ide! :D

2012-02-19 @ 21:20:11
Postat av: Emma

Tja jag ska ju bli ekonom.. men om du och maggan öppnar nåt sådant så kan ni ju anställa mej som ekonom! ;)

2012-02-19 @ 21:29:34
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/
Postat av: Maggan

Det tycker jag absolut att vi ska göra igen =)

O du kommer få så kul när du ska ta bort allt glitter =)

2012-02-19 @ 23:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0