Härliga, efterlängtade SNÖ

Åh vad jag har längtat efter snö! Kunna göra snögubbe och ut och åka pulka med barnen!

Så i lördags när vi var hemma hela familjen klädde vi på oss mycket, mycket kläder för att gå till pulkabacken och åka. Men det där med att klä på sej mycket kläder var INTE poppis hos något av barnen. Av någon anledning så skrek och grät båda barnen trots Rickards och mitt försök att förklara för barnen varför vi gjorde det och vi försökte skynda oss så mycket vi kunde för att de inte skulle bli allt för varma i alla kläder inomhus. Så fort vi öppnade dörren och släppte ut barnen så blev det bra igen. Då kände vi åter igen de två glada, busiga barnen! De fick åka på varsin snowracer ner till backen. Max fick ha den nya som är för lite äldre barn och Moa fick ha min gamla som jag hade när jag var liten. Den är nämligen hel vid sidorna så den passar perfekt för små barn då det inte finns nån risk för att deras små fötter åker emellan och klämmer sej någonstans. Både Moa och Max höll i sej i sina rattar och leenderna var otroligt stora av att bara bli dragna till backen.
Väl framme i backen så skulle det bli kul att se hur de reagerade. Max har inte åkt snowracer själv förr utan vi har alltid åkt med bakom men nu anser vi att han är så pass stor att han klarar sej själv. Fast varken jag eller Rickard tackar nej när han frågar om vi vill åka med! =) Moa visste vi inte hur hon skulle reagera, hon är ju lite "fegare" än Max men oj vad hon hade roligt! Hon skrek av glädje i backen när vi åkte ner. När vi var nere så tittade hon på mej med världens största leende och hon var inte svårövertalad när jag frågade om vi skulle åka igen, igen, igen och igen! Så roligt hade vi i backen hela familjen! Här kommer lite bilder fårn dagen (bilderna är tagna med gamla kameran då vi inte vågade ta med oss systemkameran till backen, vi "vuxna" ville ju också kunna åka utan att vara rädda för att ha sönder något!):



Två glada barn i farten!




Moas leende och kroppsspråk bara skriker att hon vill åka igen!




Syns kanske lite dåligt men till vänster är Max som är redo att åka och till höger är Rickard och Moa som snart ska bege sej ner i backen!

Passar på att lägga in lite bilder från förra veckan när det precis hade kommit en massa snö då barnen var ute med Rickard och gjorde snögubbe och snöänglar (och jag fick sitta inne och plugga...)


Moa gör snöängel på magen...




...och Max likaså...




Nästan all snö på trädgården gick åt till att göra snögubben.. Men fin blev den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0