En fullspäckad påskhelg

Helgen som varit har inte varit vilken helg som helst utan påskhelgen. Antar att det inte direkt har undgått några! Härligt med lite extra dagars ledigt så där.

Vår helg har varit fullspäckad med aktiviteter. Inte en enda lugn stund. Men det har varit kul och tiden har gått snabbt. Allt från 65-års kalas, 15-års kalas och 18-års kalas till härlig tjejfrukost med massa skitsnack och kroppkakor hos mamma. Springa lite drygt en mil med syrran och träffa i princip hela tjocka släkten på både min och rickards sida och så klart... massa Påskägg till barnen! Så mycket godis så de har till nästa påsk. Jag äter inte godis i år vilket känns skönt för då behöver jag inte börja fundera på om jag ska ta en bit eller inte och då blir jag inte heller sugen.

Rickard har istället fått ta rollen att äta det godis som barnen inte vill ha av någon anledning och han har inte direkt varit ledsen över det.. Att Moa dessutom hat börjat med att hon bara ska öppna chokladen och ta ett bett för att sedan be pappa äta upp det bara för att hon ska få öppna en ny hela tiden är han också okej med. :)

det är Moas nya grej nu, att öppna "saker". Till exempel skala ägg är mycket roligare än att äta ägget sedan. Samma sak gäller då både godis och banan med mera... "Kan själv" är verkligen ett stadie som den tjejen är inne i nu. Allt som Max är stor nog och kan ska även hon göra själv. Till viss del skönt och roligt och hon lär sej många saker tidigt på grund av att titta och lära av honom och på ett sätt jobbigt då hon ibland trots allt fortfarande är för liten för vissa saker..

Nu är det tisdag och helgen är över. Dags att ta tag i plugget igen.. Dags att återgå till vardagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0