Tävling: Beach 2012!

Som en kort liten intro så kan jag bara be om ursäkt för mitt frånvarande här på bloggen. Har börjat plugga nu och har hållt på i en vecka med det känns som om jag har pluggat i en evighet! Jättemycket att göra hela tiden så det blir aldrig en lugn stund! De få tillfällen som jag har unnat mej själv att inte plugga har jag självklart lagt till att leka och umågs med min familj. Jag har egentligen inte tid att sitta här nu heller men nån måtta får det väl vara på det! =) Jag ska försöka bli lite bättre på att skriva inlägg. Några få rader ska jag väl hinna med att skriva ibland när jag ändå sitter framför datorn! Lovar att försöka bättra mej!

Nu till det jag ville skriva om i dagens inlägg...

Rickard och jag stod och vägde oss i badrummet i eftermiddags... Jag klagar över mina 5 gravditetskilon som vägrar att försvinna (!!!!)... Jag går hela tiden och klagar över att jag inte får på mej mina kläder, att jag måste komma igång med träningen och tänka på vad jag äter osv men det händer tyvärr inte alltid för mycket.. "Jag kan ju fakstiskt börja nästa vecka!" "Idag är en undantagsdag..." Hur många dåliga bortförklaringar finns det egentligen? Jag har nog använt de flesta...
Så kom Rickard på vad det är som behövs för att ge mej en spark i baken! En tävling! Tävlingsmänniskor som vi båda är så antog jag utmaningen med en gång! Tävlingen (som jag kallar för "beach 2012") går ut på följande:
Den av oss två som först går ner 5 kg vinner! Ganska simpelt men för att ingen ska fuska och för att båda ska gå ner sina kilon så la vi till följande regler:
Den som först har gått ner sina 5 kg vinner, priset består av att för varje dag extra (från det att vinnaren gått ner sina kilon) som det tar för "förloraren" att gå ner sina kilo så får vinnaren 20 kr. Den högsta summan att vinna är 2000 kr som ska gå till att köpa något roligt till sej själv (jag tänker typ kläder, Rickard tänker typ trumset...)! Så har inte den andra gått ner sina kilo efter 100 dagar efter att vinnaren gjort det så har vinnaren 2000 kr. MEN för att vinnaren ska få sina pengar så måste han/hon behålla sin vikt (eller gått ner ytterligare) så att man inte har lagt på sej under tiden. I så fall så är det penningavdrag med samma summa (20kr) för varje dag som går tills hon/han är nere på sin vikt igen! Ytterligare en regel är att ingen "idiotbantning" får ske, typ att sitta i bastu dygnet runt, svältning, bullemi eller liknande..

Hur låter detta tycker ni? Låter det rimligt? Hoppas vi har täckt alla fallgroparna nu för nu är det tävling som gäller! HEJA MEJ!!! =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter ju som en vettig tävling tycker jag ;) hehe, jag måste ta tag i min träning igen nu bara jag blir frisk snart!

2011-09-07 @ 22:16:28
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0