J*#€a Kalmar hem!

Som ni kanske märkte på mitt tidigare inlägg som jag skrev idag så började min dag inte så bra. Inte så att något speciellt hände men kände mej allmänt trött, grinig, seg och framför allt stressad. Inlägget skrev jag på bussen på väg till skolan och skickade iväg bara minuterna innan jag klev av bussen för att cykla till skolan.

Universitetsbyggnaden som jag läser i ligger några kilometer från busshållplatsen och det tar cirka 10 minuter att cykla till skolan. När jag kommer till Kalmar så har jag cirka en halvtimme på mej att ta mej till skolan innan lektionen börjar så egentligen skulle jag hinna gå dit. Problemet är på vägen till bussen när lektionen är slut för vi slutar lektionerna klockan hel och min buss går kvart över. Jag har alltså en kvart på mej att hinna till bussen, därför är jag ganska så beroende av min cykel skulle man kunna säga..

I morse klev jag av bussen och gick till platsen där jag brukar ställa cykeln, bredvid en lägenhet där andra studenter bor för det känns säkrare att ställa den där än vid stationen där jag vet att flertalet cyklar blivit snodda. När jag kommer fram dit är min cykel borta! What! Har någon snott min cykel? Upptäcker då små fina lappar på de få cyklar som är kvar där det står namn och lägenhetsnummer på. Alltså har det uppenbarligen varit någon form av cykelrensning där.

Stressad som jag är så börjar jag traska till skolan för att hinna till lektionen. Har dock inte jättestor nytta av lektionen då jag bara sitter och tänker på hur jag ska lösa att få tillbaka min cykel igen. För det är ju faktiskt en allmän plats där man får ställa cyklar och det har inte stått några lappar om någon rensning.. Eller? Börjar självklart tvivla på mej själv men tänker att jag ska kolla upp detta så fort jag kan.

Som tur väl är så har jag snälla klasskamrater (i det här fallet Jens) som snällt lånar ut sin cykel till mej så jag kan cykla dit och kolla på lunchen. Nej där fanns inga skyltar om varken privat parkering eller att någon rensning skulle ske. Sur cyklar jag till Kalmar hems kontor (de som hyr ut lägenheterna i byggnaden) där jag får reda på att de tydligen har haft en rensning.. "Men man får väl ställa cykeln där även om man inte bor där" frågar jag, "Självklart!" får jag till svar.. Konstigt.. Men framför allt irriterande! Får man verkligen göra så då? Bara forsla bort cyklar så?!
Killen bakom disken var trevlig och ringde några samtal och försökte få reda på var min cykel kunde befinna sej. Han fick inte tag på den ansvarige men skulle ringa när han fick tag på henne.

Jag får snällt cykla tillbaka till skolan igen och får ett samtal cirka tjugo minuter innan min lektion börjar och får då reda på att min cykel står någonstans i närheten av där jag hade ställt den bland andra cyklar som också blivit undanflyttade och att det bara var att hämta den men imorgon så skulle dom dit och låsa ihop dom med en stor kedja.

Detta ledde till att jag var tvungen att gå en halvtimme tidigare från min föreläsning för att hinna med en buss för att hinna leta upp min cykel idag (innan dom låser ihop dom) och för att hinna med min buss hem!

Jag hittade min cykel och ställde tillbaka den där den stod från början, för den får faktiskt stå där!!! Men för säkerhets skull satte jag en lapp med mitt namn på pakethållaren.. Ska inte behövas då rensningen redan är över men man vet aldrig..

Så idag har de j*#%a Kalmar hem orsakat mej en stressad morgon, en lektion som jag inte fick ut det jag ville av, en stressig lunch och så att jag missade en halvtimme av föreläsningen! Då kan jag även tillägga att detta är en svår kurs så jag behöver all tid jag kan få! Speciellt tiden i skolan då jag verkligen koncentrerar mej till tusen på det jag gör och känner att jag verkligen lär mej! Ååååhhhhh!!!! Men nu har jag i alla fall min cykel imorgon! Hoppas jag...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har haft min cykel på stationen i över en vecka utan att någon har tagit den och den är ju en relativt ny cykel. Men jag brukar alltid låsa mina två lås, först den som är vid cykelhjulet och sen ta ett sånt lås du har och sätta fast cykeln i stolpen eller i själva cykelstället

2011-10-13 @ 21:29:44
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0