Storrensning och tidsoptimism

I dagarna som gått har jag hunnit med att vara mycket aktiv och ordningsam på hemmaplan. Inte i köket eller tvättstugan som det brukar vara, utan i trädgården och garaget. Dock är även jag (liksom Rickard) en tidsoptimist fast på ett annat sätt. Rickard tror att saker och ting vi ska göra går snabbare än vad de gör, jag planerar in fullt i almanackan vilket leder till att minsta avvikelse (som alltid kommer på ett eller annat sätt) gör att jag inte hinner det jag vill.

I lördags räfsade jag löv. Tanken var att jag skulle hunnit med att räfsa upp allt och slänga löven. Jag hann nästan räfsa allt till högar...
På kvällen var familjen på Spökfest men det kommer med bilder i ett eget inlägg!

Söndagen var en heldag för mej och min äldsta lillasyster! Vi gjorde en rensning av våra barnkläder och gamla leksaker! Det finaste kläderna med minnen sparade vi, det trasiga och otäcka slängdes och övrigt skänktes! Totalt tror jag att vi skänkt 8 sopsäckar med kläder. Hoppas dom kommer till nytta till fattiga barn! Känns bra i hjärtat att kunna skänka kläder så!
Fanns även en del (läs MYCKET) leksaker. Det trasiga slängdes, en del sparades till våra (än så länge mina) barn, speciella saker som ska sparas lades i speciella lådor och övrigt hamnade i en loppislåda i förhoppning om att andra barn ska få uppleva samma glädje av de leksakerna som vi en gång gjorde!
Vi hann med mer än vad både jag och Rickard trodde med det är lite kvar för min och Rickards del innan vi får in bilen i garaget. Vi ska försöka planera in en dag snart då vi gör en liknande rensning. Någon som har lust att komma hem till oss och leka med barnen så länge? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0