Idag är det dags..

..för Vårruset! Har sett fram emot detta ända sedan när jag "sprang" förra året. Hade hoppats på att jag skulle vara i toppform nu vilket jag tyvärr inte är. Har bara mej själv att skylla för det för jag har inte varit ute och sprungit så mycket som jag borde ha gjort. Kan dock hoppas att de sista veckornas träning har gett några minuters kortare tid iaf. Förra året (gravid i 7 månaden) joggade/gick jag runt på 37,5 minut. Har gjort detta loppet en gång innan och då gjorde jag det på 23 minuter. Mitt mål idag är att komma under 30 minuter. Det är tom så att jag blir riktigt arg om jag inte klarar det på under 30. Så egentligen kanske jag ska säga att mitt mål är att klara det på 25 minuter. Detta vet jag är ett ganska så svårt mål med tanke på min nuvarande kondition (hade detta varit för några år sedan så hade jag blivit sur om det inte gått på under 25...). Så någonstans under 30 och ju närmare 25 jag kommer ju gladare blir jag! =)
Typiskt mej så kommer jag säkert få en extrem håll efter bara någon kilometer eller något men men..

Önska mej lycka till nu ikväll! För det kan jag behöva! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0