Årets Vårrus avklarat!

Som ni kunde läsa i mitt förra inlägg så var min inställning att ju närmare 25 minuter (eller under) jag kom ju lyckligare blev jag! Och att under 30 minuter var ett krav, annars skulle jag börja gråta. Jag slapp gråta.

Loppet kändes skönt. Det enda som irriterade mej lite var att det inte satt någon kilometeruppmärkning. Det gjorde det förra året och jag tycker det är ganska så skönt att ha det så man ser hur långt man är, hur långt man har kvar och kan kolla hur man ligger till i tiden. Loppet kändes som sagt bra, jag var pigg i benen och laddad! Lite avvaktande kändes det som jag var för de senaste gångerna jag varit ute och sprungit har jag fått en enorm håll. Var lite rädd för att få det även igår.

Men summan av allt blev ett härligt lopp med en sluttid på 23:30! Alltså en bra mycket bättre tid än vad jag hade hoppats på! Tror det är bästa (eller näst bästa) tiden som jag gjort på 5 km (vad jag vet att jag har tagit tiden på i alla fall)! Så jag är nöjd! Och även de andra i mitt och vårt andra lag (vi var två lag som åkte upp) gjorde mycket bra ifrån sej! De flesta slog sina tider från förra året och klarade de mål de satt upp för dagen! Vi var alla värda de goda fikan i fikakorgen efteråt!

Nästa lopp: Göreborgsvarvet 21/5...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0