Vilket veckoslut!

Jag säger då det! Sedan i onsdags eftermiddag har jag totalt ignorerat skolan! Vet att det inte är så smart av mej då det är tenta om två veckor och innan dess har jag en rapport och en data-lab som jag ska göra... Men jag har lagt så enormt mycket tid på skolan sedan jag började att jag bara behövde ett break! Jag vet att det jag sysslar med är heltidsstudier vilket innebär att det (precis som vilket jobb som helst) är 40 timmars arbetsvecka som gäller men jag var helt enkelt tvungen för att få lite ro i kroppen!

Så vad har jag gjort istället? Jo snart mina kära vänner så är det vinter och jul! Och innan jag tog mitt "break" i onsdags kväll så hade vi inte ens hunnit få upp alla löven från gräsmattan eller ställt in utemöblerna! Då även Rickard var ledig från jobbet i torsdags och fredags så tog vi tag i en massa nyttigheter de dagarna! I torsdags så var vi ute hela dagen! Jättemysigt att vara ute hela familjen hela dagen! Både lunch och mellis intogs ute och vi gick inte in förrän det blev mörkt och började regna. Barnen lekte så snällt i lekstugan och grävde i vår kommande rabatt.. Rickard och jag roade oss med att göra i ordning i våra garageförråd så att alla utemöbler och allt fick plats, kratta upp och bli av med de sista löven, sätta upp adventsgranen ute, sätta upp en del saker på vinden som ska dit (vi vill gå igenom alla lådor och liknande innan det hamnar där så vi vet vad det är som finns där uppe...). På fredagen fortsatte vårt jobb ute med att rensa upp i garaget och ordna så pass mycket plats där ute att bilen går in! Det står fortfarande en del lådor där ute men det är fixat så de inte blir blöta när bilen kommer ställas in där helt snöig. Rensade även väck de "blommor" som såg värst ut i rabatten. Så nu är vi i princip klara ute (skulle behöva flytta en jordhög och rensa några "blommor" till men det får just nu räknas som överkurs...)! Så nu är vintern och snön väldigt välkommet!

Självklart så har vi donat lite inne med! Blev ju kaos när vi tog in en hel del lådor utifrån som vi vill fixa med inne, lagom till jul då man ändå inte brukar ha så mycket att göra?! Eller hur var det nu igen...?
Inne har vi fått det adventsfint nästan färdigt, vissa stjärnor måste det fixas krokar till och gardinerna måste sys upp. Barnens pyssellåda har organiserats, ytterkläder har också organiserats, byråar har flyttats och vissa av mina saker jag hade som barn har lagts i speciella lådor och hamnat på vinden. Utöver detta har det som vanligt tvättats, diskats, varit på kalas, haft besök och annat som brukar hända här hemma.

De flesta julklapparna är inhandlade och idé finns till många av de som är kvar. Jag har varit otroligt effektiv de senaste dagarna och kan nu med gott samvete sätta mej och idiotplugga några dagar nu nästa vecka för att komma ikapp och känna mej lugn med att kommit ikapp med många grejer här hemma! Och som det kontrollfreak (?) jag är så så kan jag lugna mej med att jag säkert snart har skrivit en lapp om det som är viktigt att hinna och till vilka tidpunkter så jag slipper sitta och oroa mej för att det är saker jag borde göra som jag kanske har glömt bort.. Mina älskade lappar! De finns alltid där för att hjälpa, lugna och stressa mej. Ibland borde jag kanske skriva en lapp så jag inte glömmer vad jag lagt alla lappar.. Ni som känner mej väl vet vad jag pratar om...

Skulle gjort skola nu ikväll men tror faktist att jag ska göra mig min ena julklapp! Beställer alltid en personlig almanacka till mej själv som jag får i julklapp. Japp, så blir det nog! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0