Nyklippt

Idag har jag inskaffat en ny frisyr! Vet inte säkert än vad jag tycker om den, tycker de är svårt att säga nåt på ett par dagar innan man har vant sej vid hur man ska fixa med den på morgonen och hur det blir när man har duschat.. Hoppas jag blir nöjd.. Och att Rickard blir nöjd! Vill ju att han ska gilla mitt utseende.. Fast han gillar när jag har långt hår och nu har jag kapat en bra bit så.. Ska färga det nån dag snart med. Tänkte köpa färg imorgon och fråga syrran om hon har möjlighet att hjälpa mej färga det någon kväll i veckan. Måste täcka de 11 gråa hårstråna som kikat fram nu när man blivit småbarnsförälder!

Idag var Max själv på dagis för första gången! Inga problelm alls. Han sprang iväg och lekte och var glad. Så imorgon blir det samma sak! Fast då ska hans farmor och farfar hämta honom för jag ska in till stan på babyträff med Moas kompisar och då ska han vara hos sin farmor o farfar undertiden. Kommer kännas otroligt tomt utan honom nästan hela dagen imorgon! Han är ju min duktiga lilla tvååring! Han kan och vill så himla mycket nu! Han utvecklas otroligt mycket! Så självständig och duktig på många sätt! Svårt för en mamma att inse att ens lilla prins inte längre är en liten bebis utan har blitit ett litet barn! =) Moa växer alldeles för fort hon med! Jag hänger inte med alls! Hon är så snäll och glad och nöjd! Med två sådana här barn är det inte allt för svårt att vara mamma! Självklart är det inte alltid en dans på rosor men hur roligt hade det varit? Är roligt att se kärleken mellan barnen också! Max blev jätteglad när han såg Moa när vi kom och hämtade honom från dagiset! Verkade nästan som om han hade saknat henne mer än vad han saknat mej! Moa älskar när Max är i närheten och leker och Max försöker hela tiden se till att Moa är nöjd och glad och inte är ledsen! En härlig känsla att se det!

4 dagar kvar tills jag får träffa Rickard igen...

Kommentarer
Postat av: Rickard

Saknar dig!!! såååå mycket!

2010-10-20 @ 00:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0