Vårruset - here we come!

Nu har jag anmält 12 hurtiga brudar till vårruset! Inte illa! "Go Girls" och "Go go Girls" blev namnen på lagen! Oj oj oj vad vi kommer springa! Allt för fikakorgen som står och väntar på oss när vi kommer i mål! =) Detta kommer bli en utflykt och utmaning utan dess like!
Hoppas bara att jag kommer orka jogga. hade varit tråkigt annars. måste komma igång och gå mer ute känner jag. tog en promenad med max i vagnen idag och nu har jag ont i ryggen ikväll. är rädd för att det blir så när jag anstränger mej mycket på dagen och sedan vilar. då kommer smärtan ikapp. som tur är så slapp jag springa gbg-varvet i år iaf. skickade moderskapsintyget till dom och så sa dom att jag fick välja om jag ville ha knapt halva anmälningsavgiften tillbaka eller flytta anmälan till nästa år! Så jag flyttade den till nästa år! Kanon tycker jag då jag verkligen vill springa den! Då finns det inga dåliga undanflykter att komma med för att inte ut och springa till höst och vinter med andra ord!

Tror jag kände små sammandragningar idag också.. kan det vara så att livmodern förbereder sej för förlossningen redan? Isf ligger den steget före mej... känns dock mer verkligt att jag ska ha barn nu. inser väl det med mina 11,6 kg plus nu. börjar bli tungt iaf och jobbigt att hitta kläder.

På tal om kläder! Fick reklamhäfte från kalmar i brevlådan i söndags! I häftet fanns två styckern värdekuponger på 150kr vardera på Gina Tricot! Som tur är så delar ju min kusin ut reklam så jag lyckades få några extra så på måndagen begav sej jag, mamma, Jonna, kusinen och Annie upp till Kalmar för att shoppa loss! Eftersom dom har två Gina Tricot i Kalmar så lyckades vi handla för 300kr vardera i varje butik utan att betala en krona! Åkte alltså hem med kläder för sammanlagt 600kr utan att betala ett öre! Inget dåligt erbjudande! Så jag skickade dit Rickard dagen efter med en beställning för 300kr. Då har dom satt upp lappar att dom skrivit fel i reklambladet och att man måste handla för 500kr för att få utnytja 150kr i rabatt! Va?!?! Visst lät det alldeles för bra för att vara sant.. att bara kunna åka upp dit och hämta kläder i princip utan att behöva betala alls.. men det låter lustgit att dom bara ändrade så där... hade ju trots allt gått att göra så hela helgen och även på måndagen utan att nån protesterade.. men men. nu är det som det är. jag fick en klänning, två kjolar och en skjorta gratis iaf.. att jag sedan ska behöva betala 320 kr för två par leggings, en tröja och två linnen som jag hade tänkt "hämta" annars (måste ha nåt som matchar den ena kjolen...) det får jag väl överleva med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0