Tredagarsfeber och öroninflamation

Stackars Max.. Igår var vi hos doktorn med honom. Öroninflamation! Fick pencillin... Idag var han feberfri men fick utslag... Tredagarsfeber! Stackarn.. Bägge på samma gång.. Men båda verkar vara på väg över nu.. peppar peppar är han frisk så jag kan jobba på måndag. Detta har inte varit särskillt roligt för nån av oss.. Både han och jag har varit instängda i lägenheten sen i tisdags.. Till råga på allt har han blivit väldigt mammig.. Det är väl mysigt till viss del.. men jag har vissa saker jag med skulle vilja hinna med om dagarna.. Kan inte ens laga mat för så fort som jag ställer mej i köket så blir det kaos.. Som sagt.. Visst är det jättemysigt att sova med honom på min arm och allt detta.. men det har gjort att jag har legat och spänt mej och fått ont i ryggen.. mer än vad jag brukar ha.. Men vem kan säga nej när han kommer och ropar "mamma" och sätter sej i ens knä och börjar "snoosa" med mitt hår? =)

På fredag har jag och Rickard varit tillsammans i 8 år (!). Hade tänkt att fixa en grej tills dess fast jag får se om jag hinner nu när Max har varit sjuk.. annars får jag hitta på nåt annat.. våran årsdag innebär ju också något annat.. Denna bloggen blir ett år! =)

igår var jag hos barnmorskan. Fick inte lyssna på hjärtljuden utan vi bestämde väl mest nya datum för när vi ska träffas.. och så fick hon mej att gå med i en föräldragrupp.. Hade egentligen inte tänkt det.. men men.. Kändes som att jag kanske inser lite mera att jag är gravid om jag gör nåt sånt.. och vad jag vet så verkar det bara vara tre träffar i maj så.. inte så farligt.. BM rabblade upp en massa böcker som vi redan har sedan Max så dom fick vi inte.. Fick en ny skiva till bebisen dock.. samma som till Max men det gör ju inget! Och så ville visst läkaren träffa mej när jag är i vecka 35, eftersom Max var så stor.. Vet inte riktigt vad läkaren ska göra men kanske känna om bebisen verkar stor och diskutera hur jag känner ifall det är ett stort barn till..? kanske? jag vet inte.. lär få reda på det i sinom tid.. Än så länge är jag inte orolig alls.. gick som sagt bra förra gången så varför skulle det inte göra det igen. Nej då. jag är inte alls orolig för något sådant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0