Dagen med stort D snart över...

Idag har Dagen varit. Och ingen bebis! Väldigt skönt om jag så får säga det. Nu finns det inget som kan komma ivägen utan nu är den välkommen ut precis när den vill! =)

Började dagen med att vi skulle vara på ställningstagande på förlossningen. Vi visste inte exakt vad som skulle hända utan bara att dom skulle på något sätt kolla upp bebisen och dess storlek och om dom misstänkte att den var jättestor så skulle dom sätta igång mej. Kanske inte idag men någon annan dag.
När vi kommer in till förlossningen så verkar allt lugnt.. Vi får slå oss ner och vänta. Dock så var ju inte vi något akut utan vi hade ju bara en tid inbokad.. så därför fick ALLA gå före oss och barnmorskorna visste inte riktigt vad vi gjorde där och vad dom skulle göra med oss (väldigt konstigt eftersom vi hade tid bokad och dom hela tiden har haft tillgång till min journal där både bm och läkare har skrivit om varför jag skulle på ställningstagandet...). Efter två timmars väntan så bestämde sej bm äntligen för att vi skulle få prata med en annan bm... och hon var väldigt trevlig! Bad så mycket om ursäkt för väntan (vilket hon inte alls hade något att göra med) och så var samtalet över på tre minuter och vi kunde gå därifrån! Under samtalet så kände hon på magen och sa att barnet inte är så stort.. Kanske 4kg, vilket inte är så mycket eftersom jag redan innan tryckt ut en på nästan 5,4kg.. Hon frågade mej om jag var orolig för att föda vilket jag förklarade att jag inte var. Hon sa att "förutsättningarna" för att lyckas föda ett stort barn är att förlossningsförloppet går smidigt fram och inte stannar av (vilket hon sa att dom skulle hålla extra koll på under förlossningen) och att man har riktiga, ordentliga värkar, vilket hon förklarade att det inte är säkert att man får om man blir igångsatt eller om man skulle försöka med liknande medel. Så hon tyckte att det bästa att göra var för mej att gå hem och invänta att förlossningen startar naturligt! Väldigt skönt tycker jag! Så nästa delmål (om inte bebisen har kommit innan) är ett besök hos min bm igen på tisdag..

Var sedan på ettårskalas för lille Ludvig! Känns konstigt att han redan är ett år! Tiden går fort! Han fick mycket leksaker och roliga saker (tyckte Max med för den delen! Han var ju tvungen att testa allt...)! Och kalaset bjöd även på mycket goda kakor, glass och tårta! Helt i min smak! *Mums*

Om 55 minuter är denna dagen över.. då är det verkligen fritt fram för bebisen som sagt! Ingen mer dag som är olämplig på väldigt länge iaf... Nästan så man börjar bli lite nervös nu.. för varje dag som går så kommer ju förlossningen närmare.. och nu med stormsteg! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0