"Mamma" =)

Igår sa Max "mamma" för första gången! Började försöka lite i förgår med igår kom det klockrent! Han förstår även att det är jag som är mamma för han ser på mej, säger mamma och börjar krypa i full fart mot mej! Underbart! Vilken härlig känsla när han gör så! Sååå mysigt!

Fick Rickard till att gå på New Yorker åt mej i Kalmar och köpa ett par shorts åt mej. Dock fanns dom inte min storlek så jag sa åt honom att köpa storleken mindre så jag kunde prova om dom kanske passade ändå. Annars kunde jag byta dom tänkte jag. Kan ju vara olika med storleken på olika plagg. Och när jag stog hemma och provade dom visade det sej att dom satt precis, lite för små. Irriterande. Tänkte att jag får väl lämna tillbaka dom då, då inser jag att det är badshorts (jag tänkte att dom var snygga att ha som vanliga shorts med) och badplagg får ju inte bytas! *Daahh* Vad jag göra då? Ingen aning.. Banta bort all hud på magen, ge bort dom eller ha dom på mej när jag har linne över så det inte syns att dom sitter tajt.. Jaja.. får ju behålla dom i alla fall.. Få testa dom igen lite senare och se hur jag känner då. Typiskt..

Igår kom taxfree-katalogen! Yippie! Fast jag ska nog inte beställa så mycket. Men roligt att bara sitta och titta! =)
Bara två och en halv vecka kvar tills det bär av till Mallorca! Roligt det ska bli! Börjar bli lite orolig för all packning bara. Ska ju vara på ett bröllop och vara iväg i två veckor med mat mm till Max. Har ju aldrig varit med om en sommar med barn heller.. vet ju inte riktigt vad som behövs och inte behövs. Max får ju inte ha eget bagage heller eftersom han är så liten så hans saker måste ju få plats i våra väskor med. Blir trångt. Som tur väl är så är ju barnmaten uppäten och blöjorna använda tills vi ska hem! =) Men det ska bli så roligt att komma iväg! Längtar! Hoppas vi får fint väder och att det regnar hemma i Sverige. ;)

Ikväll gäller det! Nopeln vs. Jämjö på Fågelmara IP! Rickards bror och syrrans sambo spelar ju i Jämjö så det är mycket viktigt att Nopeln vinner. Får se om jag ska ta med Max eller om han ska få vara hos mormor, bonusmorfar, moster Thea och moster Annie. Regnar det eller är kallt är det ju onödigt att ha med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0