Nike Training Club

I går kväll gjorde jag mej för första gången äntligen bekantskap med tränings-appen "Nike Training Club". En gratis-app till Iphone som jag haft länge men aldrig provat.

Appen är en tränings-app där man tränar styrka och smidighet med övningar som man kan göra hemma. Tänkte att detta passar mej bra eftersom jag behöver lite styrketräning men är alldeles för lat (och snål) för att skaffa mej ett gymkort eftersom jag vet att jag inte brukar utnyttja det tillräckligt.
Dessutom har jag enbart tränat löpning den senaste tiden och känner att jag nog skulle behöva lite styrka med förutom löpningen. Jag älskar att springa mina långrundor och kommer fortsätta med det, fast försöka få in några av dessa styrkepassen ibland också. Dom passar bra de dagar då Rickard är och tränar fotboll. För när barnen har somnat på kvällen kan jag ju inte direkt bege mej iväg och springa, utan mitt  mål är att då köra lite styrka.

Varför jag väldigt sällan tränar styrka hemma är för att jag har så dålig fantasi vad det gäller övningar och det blir lätt att jag myglar för jag tycker det är tråkigt.. men nu, med denna appen, så ska det bli ändring på det!

Jag körde som sagt mitt första pass igår. Ett "nybörjarpass" som var 45 minuter långt. Appen fungerar så att man får välja först vilken nivå man vill träna på och sedan vilket pass. Man startar sedan passer och då talar dom om vilken övning man ska göra. Man får se en bild på övningen och om man inte förstår hur man ska göra så pausar man bara och får se på ett kort filmklipp på hur man ska göra. Appen tar tiden på övningen och säger till när det är dags att byta övning och vilken övning man ska göra näst. Enkelt och bra! Det jag gillar mest är som sagt variationen på olika pass och att någon säger åt en vad man ska göra!
Vad jag vet (än så länge) så behöver man inte några speciella grejer i början, ev ett par hantlar men har man inte det så är det ju lätt fixat med hjälp av ett par vattenflaskor med vatten! Alltså en app som funkar för alla!

Så nu är det bara för er andra som känner er lika omotiverade för styrketräning som jag att ta tag i era Iphones (vet inte om appen finns till androids och övriga telefoner men ni får testa) och ladda ner NTC (Nike Training Club) och börja träna! Ikväll hoppas jag på en härlig löprunda för att bli av med lite av träningsvärken jag fick av träningen igår kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0