Namnsdag

Idag så har min mormor, min mamma (dubbel), jag, mina tre systrar och min dotter namnsdag. Vi heter alla Yvonne eller Jeanette på något vis. Min mormor heter Yvonne i förnamn, min mamma heter Jeanette i förnamn och Yvonne i tredjenamn, jag och mina systrar heter alla Jeanette i andra- eller tredjenamn och Moa heter Yvonne i tredjenamn. Så i princip alla tjejer i min släkt på mammas sida har namnsdag idag!

Insåg även att jag och Moa delar två namnsdagar i och med detta trotts att vi bara har ett namn gemensamt (Moa heter Emma i andranamn). Och att Rickard och Max även dom delar två namnsdagar eftersom båda heter Rickard och Ivan! Så de enda namnsdagarna våra barn får ha för sej själva är deras tilltalsnamn! Det är inte så att vi firar alla namnsdagar man har direkt (de enda som firas är när barnens tilltalsnamn är, då fikar vi på något gott och barnen får en liten present) utan vi brukar bara uppmärksamma det genom att säga grattis. Men lite komiskt att vi har så många gemensamma är det ju trots allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0